• Miraklet09

VARFÖR snuttar han nu igen??`?

När minsta katten var liten så snuttade han på mitt öra,
    han togs troligen för tidigt från sin mamma, ja hade dåligt samvete,
    lär han snutta för tryggheten o för att han snuttade på mitt öra närja låg sov med...suckar djupt,,,
    , men sedan så slutade han självmant..
    Men efter kastreringen och allt snack om bebisen i magen, så har han plötsligt börjat igen, han ger sig inte
    vad ska ja göra :-/

E
  • Svar på tråden VARFÖR snuttar han nu igen??`?
  • glad i livet

Min katt blev som galen med sitt snutteri när jag ammade, ganska jobbigt att ha en bebis som ammar vid bröstet och en katt som snuttar i nacken samtidigt.
    Nu när hon slutat amma så har det gett med sig.
    Skulle gissa att det är hormonerna och allt under graviditet och sen amning som gör det hela.

• Miraklet09
    bf april 28 skrev 2009-05-14 11:32:43 följande:
    Min katt blev som galen med sitt snutteri när jag ammade, ganska jobbigt att ha en bebis som ammar vid bröstet och en katt som snuttar i nacken samtidigt.Nu när hon slutat amma så har det gett med sig.Skulle gissa att det är hormonerna och allt under graviditet och sen amning som gör det hela.
     Hahaha kan han känna av det?

ah för han trampar på mig med, han är så "mammig"
     men inte kopplade ja de till graviditeten,... kan ligga något i det..

usha fick katten fortsätta snutta vid ditt öra??

Jag vill inte att han ska göra det, försäöker få bort honom
     när han är så jobbig, måste ibland be maken komma ta väck honom
     från mig, spela ingen roll var jag är, han hoppa upp på mig
     även om ja sätter ner han igen så kommer han upp,
     speciellt när vi pratar om bebisen eller rör på magen, då komme han direkt
    E
  • Sol Angelica

Min ena hankatt är 6 år och suger fortfarande på sin tass... Har inget med kastrering att göra.
    Vissa katter "snuttar" när dom känner sig trygga och nöjda, min kise är sån.
    Andra gör det när dom behöver uppmärsamhet och känner sig ortygga i sin tillvaro...
    Så man får känna av hur katten mår, behöver kanske lite extra tlc, så den inte känner sig bortglömd när man får barn.

• Miraklet09
    Sol Angelica skrev 2009-05-14 12:24:33 följande:
    Min ena hankatt är 6 år och suger fortfarande på sin tass... Har inget med kastrering att göra. Vissa katter "snuttar" när dom känner sig trygga och nöjda, min kise är sån. Andra gör det när dom behöver uppmärsamhet och känner sig ortygga i sin tillvaro... Så man får känna av hur katten mår, behöver kanske lite extra tlc, så den inte känner sig bortglömd när man får barn.
     Jo vi försöker att kela honom och allt det där,
     han är extra kelig nu efter kastreringen med,
     han är vid en hela tiden och ska kela och ha sig,
     han leker med hunden vår när han är hemma,
     han är nog trygg i tillvaron men så jobbigt om man måste
     ge han 210% uppmärksamhet samtidigt som man förösker att
     njuta av livet i magen haha
     för så fort de e något med bebis i magen då komme han direkt, 
     förstår att djur kan känna på sig sånt, o han e ju trots allt "bebis" ännu
     om man får säga så, han är snart 1år vissligen :-P
    E
  • Xay1de

Min gamla katt (som vi tyvärr var tvugna att ta bort för några år sedan) snuttade HELA sitt liv. Från det att vi fick hem honom till den dag han avlivades. 7 års ständigt snuttande. Men när han blev äldre var det mer slicka än snutta

• glad i livet

Ja, min katt fick hålla på en liten stund, han var så himla nöjd och belåten då. Om jag inte ville att han skulle snutta så lade jag en kudde runt skallen, stoppade in håret eller satte på mig en mössa.
    Min katt snuttade för han ville vara med och mysa tror jag. När han inte nådde håret nöjde han sig med att ligga nära vilket jag inte hade problem med..men klor i nacken..inte mysigt.

• Miraklet09
    bf april 28 skrev 2009-05-14 12:29:06 följande:
    Ja, min katt fick hålla på en liten stund, han var så himla nöjd och belåten då. Om jag inte ville att han skulle snutta så lade jag en kudde runt skallen, stoppade in håret eller satte på mig en mössa.Min katt snuttade för han ville vara med och mysa tror jag. När han inte nådde håret nöjde han sig med att ligga nära vilket jag inte hade problem med..men klor i nacken..inte mysigt.
    Haha nej verkligen inte mysigt..
    nee ja får så ont i örona..
    det låter ju med när han smackar på öron snibben
    det bara lite jobbigt

Xay1de skrev 2009-05-14 12:28:14 följande:
    Min gamla katt (som vi tyvärr var tvugna att ta bort för några år sedan) snuttade HELA sitt liv. Från det att vi fick hem honom till den dag han avlivades. 7 års ständigt snuttande. Men när han blev äldre var det mer slicka än snutta
    ush vad jobbigt
    varför e det så???
     e det tryggheten??
    E
  • Xay1de

Jag vet inte riktigt varför han snuttade. Vi misstänkte att han togs för tidigt, kom från en bondgård där bondkattorna satte ungar till världen lite titt som tätt. Men han fick ju mycket kel och gos av oss så det handlade ju inte om det. Han tyckte nog bara det var mysigt.

Svar på tråden VARFÖR snuttar han nu igen??`?