• Mammatilltretroll

Låg loftsäng eller våningssäng.. var kan man hitta det?

Meja 4 år och Juni 2,5 år delar rum och de har i dagsläget varsin Minnen växasäng från IKEA. Men jag vill vinna golvyta och funderar på om de kan sova i en loftsäng eller våningssäng. Men eftersom de inte är så stora vill jag ju inte att sängen ska vara så himla hög som alla IKEAs modeller verkar vara..

Någon som har tips på en säng som ger golvyta men ändå passar mindre barn så blir jag jätteglad!!

• Svar på tråden Låg loftsäng eller våningssäng.. var kan man hitta det?
  • Lilly mama

Du kan ju även såga av benen på en loftsäng för att få den lite lägre. Så länge det inte påverkar stabiliteten är det kanske en bra lösning?

• Mammatilltretroll

Lilly mama skrev 2009-05-14 11:51:43 följande:

Du kan ju även såga av benen på en loftsäng för att få den lite lägre. Så länge det inte påverkar stabiliteten är det kanske en bra lösning?
    Bra tanke!
    Undrar om det fungerar på de flesta modeller...?
  • Kaydina

IKEA har ju faktiskt någon modell som inte är så hög, man kan vända den uppochnerpå så det blir en vanlig låg säng. Har jag för mig. Vet inte vad den heter men våra vänner har en sån till sin dotter som är 4 år.

• Kaydina

Förresten så finns det ju utdragssängar, där man bara skjuter in den ena under den andra på dagen.

• Mammatilltretroll
    Kaydina skrev 2009-05-14 12:00:50 följande:
    Förresten så finns det ju utdragssängar, där man bara skjuter in den ena under den andra på dagen.
    Det var en bra ide!
    Ska kika på det!
  • Nicke Nyfiken

Stalands har en som inte är så hög, men då är underdelen 120 och överdelen 90. Den är jättefin men kostar en del.

• Elli47

Vår är köpt på Jysk och den är bredare nertill dessutom så den är enkel att bädda och rymmer 3 personer. Äldste sonen sover uppe och yngste nere.

• Fille Fjonkan

Ikeas Kura (tror jag den heter, i alla fall heter tillhörande sängtältet så) är inte hög. Den kommer vår 2-åring upp i och ner ur utan problem. Vår 6-åring har en sådan och lillasyster sover på resårbotten (ca 25 cm hög) under. Funkar finfint. Det är för lågt i den undre sängen för att en vuxen ska kunna sitta bekvämt. Men för barn fungerar "takhöjden" bra.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Kakgumman

Japp, Kura heter den och kostar 1295 på Ikea. Superfin! Går nog att sätta draperier för den nedre sängen så det blir lite mysigare. Eller ha 2 såna med lekvrå/barnkök/rithörna under.

• Fille Fjonkan
    Kakgumman skrev 2009-05-15 03:46:47 följande:
    Japp, Kura heter den och kostar 1295 på Ikea. Superfin! Går nog att sätta draperier för den nedre sängen så det blir lite mysigare. Eller ha 2 såna med lekvrå/barnkök/rithörna under.
    Vi har draperi under. Det fungerar utmärkt
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
Svar på tråden Låg loftsäng eller våningssäng.. var kan man hitta det?