Han hade sex med sin syster
Vet egentligen inte varför jag skriver ner detta. Känns hemskt att göra det men det känns som om jag håller på att bli tokig av alla tankar och känslor. Vet inte hur jag ska göra.
Det gäller min bästa kompis, vi kan kalla honom för Anders. För 4 år sedan tog det slut med hans dåvarande tjej som han hade varit tillsammans med i 5 år. De hade inga gemensamma barn men hon hade en son som han älskade. Då det tog slut ville hon inte att sonen o han skulle träffas längre eftersom hon menade att sonen måste vänja sig vid att Anders inte skulle finnas i deras liv längre. Anders var jätte knäckt över detta och han sa att han fortfarande älskade henne. Han mådde jätte dåligt och ville inte bo själv så flyttade tillfälligt in hos mig.
Anders hade bott hos mig ett par veckor innan vi gjorde misstaget att hamna i sängen men varandra. Vi var inte nycktra och efteråt var vi båda överens om att det aldrig fick hända igen och att han skulle flytta hem till sin syster för vi ville inte riskera att något liknande skulle hända igen. Vi skyllde på att han mådde så dålig och vi har faktist lyckas dra ett streck över det som hände.
Men så flyttade Anders till sin syster och det var då det hemska hände. Jag var ofta hemma hos dem på kvällarna och en kväll spelade vi spel och började dricka lite och vi blev alla ganska berusade. Anders satt hela tiden och sa att vi två, hans syster o jag var hans enda kvinnor här i livet, att vi var vackrast i världen o annat fånigt. Tog inte det hela så allvarligt men redan då reagerade jag på hans sätt.
Efter ett tag blev jag trött och systern övertalade mig att sova över. Eftersom hon och Anders ville sitta uppe ett tag till fick jag sova i hennes säng. Hon skulle komma dit sen (hon hade dubbelsäng) o Anders skulle sova på bäddsoffan som han brukade (trodde jag då kanske). Somnade bums men vaknade senare av ljud. Förstod genast vad det var för ljud och tänkte att Anders syster måste ha fått herrbesök. Var Anders var reflekterade jag inte över då.
Vet inte varför men kunde inte låta bli att smygkika ut i vardagsrummet. Kändes jättepinsamt men var så nyfiken på vem det var som kommit på besök mitt i natten. Kan inte med ord beskriva chocken jag fick. Såg hur Anders låg över sin syster. De var båda nakna och det fanns inget tvivel om vad de höll på med. HUR KUNDE DE? Jag höll på att svimma. Ville bara bort därifrån men tvingades ligga där och lyssna på deras stönanden nästan en timme. När de somnat smet jag ut.
Vi har aldrig talat om den här natten. Anders frågade inte ens vart jag försvann. Jag misstänker att han vet att jag vet men han skäms väl. Jag hoppas att han skäms. Hur kan man göra så? Ligga med sin egen syster. Helsyster. Hur sjuka är de? Mår illa då jag tänker på det.
Ändå har vi fortsatt att vara vänner (systern träffar jag sällan). Han är en underbar människa och jag älskar honom. Vill inte förlora honom men kan inte glömma det jag såg. Ska jag prata med honom? Säga att jag vet? Be honom söka hjälp? Men kanske det bara var en engångsföreteelse. Nåt som berodde på alkoholen o att han mådde piss. Tänk om jag river upp en massa ionödan. Vet varken ut eller in. I 4 år har detta snurrat i min skalle.