Punktering på bilen!
Vi har fått punktering på ett av våra däck och måste byta det akut snabbt (eller innan helgen i alla fall) för att jag ska kunna ta mig till jobbet.
Kan man bara laga däcket eller måste man köpa ett helt nytt?
Vi har fått punktering på ett av våra däck och måste byta det akut snabbt (eller innan helgen i alla fall) för att jag ska kunna ta mig till jobbet.
Kan man bara laga däcket eller måste man köpa ett helt nytt?
Ta med däcket till en däckfirma så lagar dom det.
Det beror på vart hålet är. ibland funkar det att bara sätta i en gummiplugg.
Behöver du akutsnabb lagning är ju punkteringssprej ett alternativ
hm... ville bara säga att punkteringsspray nästan är en granati för att man behöver köpa nytt däck ganska snart.... tyvärr!
De flesta däckfirmor kan laga ganska masitga hål, eller lägga in en slang.
Kan man köra på reservdäcket, eller är den av sämre kvalitet?
Ja du kan utan problem köra på reservhjulet kortare sträckor och i max 80 eller vad det står på det.
Det är inte reservhjulet i sig som sätter begränsningen utan det blir ojämna egenskaper på bilen när du kör med 3 likadana hjul och ett som är annorlunda.
Jaha, jag trodde att reservdäcket var sämre och billigare än de andra. Men det kanske är ett helt vanligt däck alltså?
Jo det är förvisso sämre och billigare än de andra men främst är det att du kör med olika hjul som kan göra det "farligt"
Ja, vårt reservdäck visade sig vara ett helt vanligt däck, men nu har vi köpt nya däck och slängt ner reservdäcket där bak igen!
Tack för alla svaren!