Det där ska nog gå bra ska du se
Jag ser att du fått jättebra tips redan men kan tipsa om våra knep som vi hade till vår 2åring då vi reste jorden runt.
Som du förstår var det ganska långa flygturer (den längsta 15 timmar!!) men det gick bra. För det första såg vi till att alltid flyga så sent på kvällen som det bara gick, och såg till att trötta ut Theo dels under dagen och även på flygplatsen.
Han hade fått en egen liten ryggsäck med massa skoj, gosdjuret, russin, böcker,litet ritblock osv.
Väl på planet tog vi till alla knep, dvs läsa saga, busa i sätet, ev gå i gången men det är inte alla gånger så uppskattat så det försökte vi undvika så länge vi kunde.
När han började att tröttna drog vi fram det tunga artilleriet: Den bärbara DVD! Med denna kunde han sitta lungt i timmar..ja, tills han somnade iaf
Så om din dotter gillar tecknat eller annat skoj barnprogram, ladda datorn med det programmet eller om du har en dvd spelare kanske det är lättare. Theo fick sitta med den i knäet, "min dator" som han numera kallar den!
DVD-spelaren är även ett hett tips för att gå på restaurang. Jag vet inte hur era ungar är här i tråden, men vår son har verkligen myror i brallan och kan inte sitta still. Vi vill kunna gå ut o äta någon gång utan att bli tokstressade av sonen så vi tar med dvd-spelaren! Härligt! (vi har tyvärr inte tillgång till barnvakt så det blir detta vår enda lösning om vi vill kunna gå ut o äta)
Anyway, lycka till med flyget!