• MKS72

Kemer, Turkiet - ni som varit där berätta allt!!!

Vi ska till Kemer, Turkiet, i Juli och bo på Ambassador hotel. Någon som varit i Kemer? Nån som bott på hotellet? Positivt? Negativt? Tips? Vi har en ettåring och en treåring med oss. Har förstått att det finns en sten- och en sandstrand. Funkar stenstranden även med små barn, eller bör man ta sig till den lite längre bort belägna sandstranden? Såg ut som det var en stor väg utanför hotellet när jag kollade in en GPS-karta. Stämmer det. I så fall är kanske inte rummen som vätter dit ut så festliga? Eller? Är det ett lugnt och mysigt familjehotell, som Solresor påstår att det är? Åker från Malmö. Hoppas från många svar, tack!!!!

• Svar på tråden Kemer, Turkiet - ni som varit där berätta allt!!!
  • MKS72

Puffar igen!! Är Side bättre? I så fall, var ska man bo? Och i så fall, på vilket sätt är det bättre?

• Mollymajs

Vi va I Kemer sep 05. Utan barn.Vi tyckte det va ett jätte trevligt litet ställe. Lungt o fridfullt. Den stranden vi va på tror det va den med småsten funkar för barn men har för mig den blev rätt djup fort. Så man får nog ha mkt koll. Sandstarnden va vi aldrig på.Vi bode på ett hotell som låg precis utmed den stora vägen och vi hade rum mot vägen plus att vi hade en moske precis utanför men vi stördes inte mkt alls. Nattlivet va väldigt lungt. Vi kan tänka oss åka dit igen fast nu när vi har barn har vi fastnat lite för Side. Annasr gillar vi alla ställen vi varit på i Turkiet. Gillar landet o folket.

• MKS72

Tack Mollymajs, låter ju finfint! Har spanat på Side också, men tyckte det verkade så mysigt med Kemer eftersom det ju verkar vara ganska litet. Någon annan med erfarenhet?

• sanna11111

Min syster var där förra året, bodde även på Ambassador. Hon gillade det inte alls. Det va bara tyska och ryssar på hotellet. Dom badade bara i poolen, stränden va stenig och enligt henne var det som ett stup ner i vattnet. Gubbarna drog upp sina tanter ur vattnet. Men maten var bra! Tror dom hade all inclusive.

Min syster har tidigare varit i alanya, marmaris och side. Kemer är det enda stället hon inte skulle åka tillbaka till. Side är väldigt barnvänligt med sandstränder säger hon...

• Jelli

Vi var i Kemer förra veckan, bodde på VikingApart och åkte med Turkietresor. Det var första gången i Turkiet och vi hade en bra vecka med underbart väder.
    Kemer är en mysig liten stad med mycket norska, tyska och ryska turister. Priserna var bra mycket högre än vad vi trodde, har hört att Turkiet ska vara så billigt men upplevde att det var ungefär som hemma men maten var god och vi gav oss aldrig in i shoppandet, trots att utbudet av krismskrams, kläder och prylar var stort.
    Vi var bara på Moonlight Beach (sandstranden) och den var fin och långgrund. Det var dock kallt i vattnet så vi badade inte. På vårt hotell bodde det flera barnfamiljer och de var väldigt nöjda med resan. Hoppas ni får det bra!

• Dahlia

Jag har vart i Kemer och tyckte det var bra där. Visserligen var jag inte där med barn då men tycker absolut att man kan åka dit med barn.
    Stranden som är av sten tyckte jag blev ganska varm.. Man var tvungen att gå med tofflor på sig för annars blev det lite väl hett om fötterna.

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • QiTaS

Å vi ska oxå till Kemer i juli och bo på Ambassador, dock utan våra barn. När ska ni dit? Tänkte jag kunde skriva lite om det om ni ska åka sent i juli.

• nadja84

Var i Kemer nu i Maj och tycker det är en urmysig liten by.
    Bodde inte på samma hotell som ni ska TS men träffade några på vårt hotell som bott där och dom sa att maten på hotellet var super bra men att personalen var väldigt otrevlig där. På vårt hotell var det tvärtom så man kan nog inte få allt

Det är mycket ryssar och tyskar men dom "störde" inte oss direkt.

Shoppade gjorde vi och ett tips är att bara strosa runt på gatorna och kolla priserna dom första dagarna för det skiljer sig mycket från butik till butik även fast det är exakt samma kläder och saker dom säljer.
    På måndagar är det marknad vid Klocktornet.

Vid Burger King finns en stor lekpark men det är jätte skum sand/stenar som nästan gör ont att gå i tyckte vi. Men det funkar att leka där så länge man tar emot barnet som far ner i rutschkanan.

Växla pengar på en riktig bank eller ta ut i bankomat för då får ni bäst kurs. Bakomaterna är säkra där så det behöver ni inte oroa er för.

• QiTaS
    MKS72 skrev 2009-06-20 13:02:44 följande:
    Ja tack, skriv gärna! Vi åker den 18:e juli. Ni då?
    Vi ska åka den 11:e och kommer den 18:e.
  • QiTaS

Nu e vi här på Ambassador. det är lite blandade känslor från de som bor här. Själva hotellet består av 5 byggnader, och byggnad 1 ligger vid den stora poolen, restaurangen och baren. Byggnad 5 ska tydligen oxå ha en pool, men de barnfamiljer som bodde där va inte alls nökda utan ville komma till huvudbyggnaden. Ett tips är att man kankse kan maila till Solresor att man vill bo i huvudbyggnaden. Endel familjer har fått byta rum men det är ganska fullbokat.

Maten är god, det är ofta samma maträtter så ett tips är att inte ta av alla rätter vid måltiderna för då tröttnar man ganska fort.

Svar på tråden Kemer, Turkiet - ni som varit där berätta allt!!!