Steka rödspätta!?
Hur lagar jag GODAST till rödspättafiléer tycker du? Ska jag steka dem som de är eller panera? I så fall vad ska paneringen innehålla?
Ska ätas med kokt potatis och kall räk- och rom sås (recept från senaste Buffé).
Hur lagar jag GODAST till rödspättafiléer tycker du? Ska jag steka dem som de är eller panera? I så fall vad ska paneringen innehålla?
Ska ätas med kokt potatis och kall räk- och rom sås (recept från senaste Buffé).
Jag brukar panera, krydda med salt och peppar, sen sprutar var och en lite citron på. Smaskigt!
jag brukar göra så här.. :)
jag doppar filéerna i uppvispat ägg(löser upp äggen eller ägget med en gaffel på ett djupt fat) sedan vänder jag dom i ströbröd med lite salt i. sedan steker jag dom...
när alla filéer är stekta lägget jag dom i en ugnsäker form och in i ugnen på 100grader där för dom ligga och gotta till dig till potatisen och allt är klar :) mums :)
enkelt men sååå gott
Det är godast att panera som TigerLinn skriver men det blir ännu godare om man först doppar dem i mjöl. Sedan ägg och avslutar med ströbröd. En citronskiva till, gräddfil eller remuladsås!