• Anonym (isch)

Hemorrojder. Har du haft de & blivit behandlad?

Jag var på undersökning i dag. Läkaren hittade hemorrojder. Han satte dit 2 gummiband runt dem. Det sved direkt efter & när jag skulle gå där i från känner jag hur det gör vansinnigt ont. Han sa att det kan börja blöda (det har det börja göra) & att det kan göra väldigt ont & då skulle jag ta en alvedon. Jag har tagit en alvedon och det börjar verka nu men jag har ONT!! Det svider och gör ont. 

När åker hemorrojderna av? Glömde fråga om det. Blev ni bättre efter behandlingen? Har ni fått tillbaka det här?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-23 18:33
    Efter ca fem dagar efter behandlingen är smärtan borta. Efter 9 dagar är snoddarna & hemorojjderna borta. VÄRT till varje pris.
  • Svar på tråden Hemorrojder. Har du haft de & blivit behandlad?
  • Anonym (isch)

Fy fan så ont det har gjort i dag. Det har krymt en massa så jag hoppas att det är borta snart (färdig strypt)

• Anonym (isch)

Jag får inte använda nåt. Bara stoppa i mig värkstillande. Jag har använt salvan och de sa läkaren att de ska jag undvika nu för det kan bli en motsatt effekt då jag har överkonsumerat just sånt.

• fjonkan

Hoppas det snart är färdigt för dig eftersom det gör så ont.Men nu fick jag (genom dig) en massa bra info om detta för jag tänker be om samma behandling efter graviditeten.Hade ingen aning om att det skulle kännas så mycket.

Antar att du ändå kan äta maxdos på alvedonet så du slipper värsta smärtan.

• jummie

Tips på smärtstillande är att varva alvedon med ipren. De har inte samma verksamma substanser så då kan du ta dem tätare!

Är gummiband den vanligaste metoden att ta bort hemmisar?!?! Känns ju nästan som om att ha dom kvar är bättre

• Jesster

Ja, Ipren/Alvedon ger bättre effekt.
    Voltaren/Alvedon kan du också ta.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (isch)
    Jag har stoppat i mig "Revil" för det är de enda jag har som jag har hemma just nu. Jag ska handla alvedon i tablettform. Ska ta mig ett bad & så får jag se om det lindrar. Jag får inte använda nåt som salva & framförallt inte "suppar" Jag tyckte det gjorde ont när han snörade gummibanden & även efteråt. De kommer & går. Idag har jag mest sveda. I går så kände jag mig bajsnödig så jag gick på toa & då pruttar jag bara "luft + blod" Det kom ut en slemmig blodgrej & efter de lindrades smärtan lite. Jag har kollat på den genom att sätta mig på huk & ha en spegel under. Det syns LITE utanpå men det är invändigt också så jag antar att snoddarna är inne i rumpan nu & ska nypa lite därinne & därför som det svider & lite så. Jag hade två stycken (en på varsin sida).
    Två problem hade jag tydligen enligt läkaren & det är att jag har trög mage + att jag sitter för länge på toa. Det har jag gjort för jag har inte känt mig tömd.
  • Anonym (isch)

Jag ska varva ipren & alvedon. Ska köpas i tablettform i dag.

• Jesster

Reliv, Alvedon och Panodil är samma sak så har du Reliv hemma så behöver du inte köpa extra Alvedon

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (isch)

Revil börjar ta slut och den är flytande. Måste köpa ny sån också så jag har hemma. Behövs till småttingen hemma.

Svar på tråden Hemorrojder. Har du haft de & blivit behandlad?