• lillamye

grönt hus med gröna knutar har nån det?

vi är sugen på måla vårat hus så men hittar inga bilder på internet.

har ni ett sånt hus?

visa bild så vi får tips

• Svar på tråden grönt hus med gröna knutar har nån det?
  • Moyo

Jag var så sugen på att måla vårt hus så - men det blev grönt med vita knutar i stället.

Kolla in jotun.se. När vi byggde hade de en sida där man kunde leka med olika färger på olika typer av hus.

• lillamye
    Moyo skrev 2009-05-14 16:08:36 följande:
    Jag var så sugen på att måla vårt hus så - men det blev grönt med vita knutar i stället. Kolla in jotun.se. När vi byggde hade de en sida där man kunde leka med olika färger på olika typer av hus.
    har kollat där men alla färger där ser konstiga ut så vi har köpt ja jag vet inte hur många provburkar för att se,
  • Loon

Vår granne har ett grönt hus med gröna knutar. Har tyvärr ingen bild, men det är snyggt. Huset är i en något ljusare grön (mörk pistage kanske man kan säga..) och sen är knytarna i samma färg fast flera nyanser mörkare.

Lycka till!

• lillamye
    Loon skrev 2009-05-14 18:09:33 följande:
    Vår granne har ett grönt hus med gröna knutar. Har tyvärr ingen bild, men det är snyggt. Huset är i en något ljusare grön (mörk pistage kanske man kan säga..) och sen är knytarna i samma färg fast flera nyanser mörkare.Lycka till!
    du kan inte tjuvknäppa*leer*

ja vi har nu köpt färg 50liter grön (ljusare) sedan till knutarna skogsgrön.

hoppas nu detta blir bra.
  • Meta83

Vi har det, målade om huset för 2 år sen, från grått o vitt till grönt o grönt, vi blev jätte nöjda!

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • lillamye
    Meta83 skrev 2009-05-14 19:48:57 följande:
    Vi har det, målade om huset för 2 år sen, från grått o vitt till grönt o grönt, vi blev jätte nöjda!
    fiiint vilken färg hade ni målat med?
    vad het kulören?

vi har valt demidekk

själva huset blir unge fär som erat fast ännu mörkare knutar skogsgrön va tro ni om det?
  • Meta83

Det är Nordsjö färg, men vad kulören heter har jag ingen aning om. En oljetäck färg är det iaf!

Ert blir säkert jätte fint, jag älskar gröna hus!!!
    Med tiden så pratar vi om att göra fönster och dörrar vinröda, jag vill det men maken är lite mer osäker, men han har börjat vekna lite

• lillamye
    Meta83 skrev 2009-05-14 20:05:01 följande:
    Det är Nordsjö färg, men vad kulören heter har jag ingen aning om. En oljetäck färg är det iaf!Ert blir säkert jätte fint, jag älskar gröna hus!!!Med tiden så pratar vi om att göra fönster och dörrar vinröda, jag vill det men maken är lite mer osäker, men han har börjat vekna lite
    tänkte lägga ut bild men jag har ej plus vet ej hur man skaffar heller
  • lillamye

nu ska vi se den mörkaste färgen påp bilden ska vi ha på knutarna och den ljusa till höger på väggen vad tros om det?

• Meta83

Jag tror det blir jätte fint

• lillamye

tack ja vi hoppas det iaf bättre än nu med gult hus och bruna knutar

Svar på tråden grönt hus med gröna knutar har nån det?