Köksrenovering. Vart börjar man?
Har googlat runt överallt känns det som för att "läsa på" inför köksrenovering men jag får bara mer frågor i skallen ist för att lösa några svar.
Har försökt söka runt här på familjeliv men med ungefär samma resultat.
Jag har koll på att man mäter upp köket och kollar runt kök hos olika affärer och att man kan rita upp köken i ritningsprogram osv. Check
Men. Resten då?
River man bara ner köket som finns sen innan hursomhelst lr går man efter vissa "regler"? Hur gör jag då jag tar bort diskbänken och blandaren? Måste man stänga av vattnet, och hur gör man då? Hur gör man då diskmaskinen ska kopplas ur?
Ska man alltid spackla och sätta upp nya väggar där gamla skåpen suttit lr är det bara vissa som gör det av nån speciell anledning?
Sätter man upp dom nya skåpen direkt på betongväggen och hur isf? Vilka skruvar osv är bäst att använda? Eller ska man sätta upp nån sorts regel på väggen först och sen skåpen i den?
Hur byter man ut en tvågreppsblandare mot en engreppsblandare? Är det något man kan göra själv eller måste det anlitas en rörmokare?
Man har ju ofta nåt eluttag i det gamla köket någonstans, låter man det vara och sätter nya köket på det, eller måste man anlita en elektriker alltid då man byter kök?
Hmm, jag tror jag hade fler frågor men börjar väl med dessa som jag kommer ihåg. Är det nån vänlig själ där ute som kan hjälpa med svaren eller som vet av nån jättebra sida där allt sånt här står väldigt konkret och bra?