• Indigofera

Spenvarm mjölk direkt från kon...barndom..

Det bästa som fanns när jag var liten var att vara med morfar och mormor i ladugården när de mjölkade.
    Fick en liten kopp där jag fick spenvarm mjölk, direkt från kon. Kommer i håg så väl hur gott detta var. Drack säkert en halv liter!

I dag tycker jag inte alls att det är lika gott. Får nästan kväljningskänslor av vanlig ljummen mjölk.

Det godaste i matväg var mormors blodpalt med smör på (!!) I dag kan jag bara inte äta detta...

Någon annan med liknande mat- barndomsminnen?

• Svar på tråden Spenvarm mjölk direkt från kon...barndom..
  • Indigofera

Ingen med "matiga" barndomsminnen?!

• Apa

Haha, jag drack också den där ljumma komjölken, men tyckte inte om den. Gott var det med hett vatten massor av socker och mjölk i... Silverte alltså, men såååå gott tycte jag! (och lyxigt )

• Indigofera
    Apa skrev 2009-05-14 19:27:44 följande:
    Haha, jag drack också den där ljumma komjölken, men tyckte inte om den. Gott var det med hett vatten massor av socker och mjölk i... Silverte alltså, men såååå gott tycte jag! (och lyxigt )
    Ja! Det drack vi också fast vi toppade det hela med en stor klick smör också

Grönsakssoppa med "klimp" år vi också. Typ grönsakssoppa med deg klumpar. Tycket detta var sååå gott. Speciellt "klimparna" Yäääk!
  • LBochDS

Jag tyckte om spenvarm mjölk som barn men har inte smakat som vuxen...

Svar på tråden Spenvarm mjölk direkt från kon...barndom..