• AmandaPitkänen

mjölkfri gröt till 4månaders??

Finns det mjölkfri gröt för 4 månaders bebisar? Har bara hittat sinlac från 6 månader...

• Svar på tråden mjölkfri gröt till 4månaders??
  • cic

finns ekogo, men den är nog också från 6 månader. Du får hålla ut i 2 månader till

• AmandaPitkänen

typiskt, för jag måste sluta amma men han vägrar flaskan så vi skulle börja introducera gröt till honom på kvällarna... *suck* hur ska detta gå??

• Forsen

Hej!

Det finns som sagt Sinlac (den är både mjölk och glutenfri) och sen finns även EkoGo som är mjölkfri.
    Jag började med Sinlac när min son var 4 mån. Fick veta att de skriver 6 mån pga WHO:s rekommendationer, men att det går bra att ge när de är "yngre". Vi tog det dock lugnt med gröten. Länge var det en smakis. Min son gillade inte Sinlac efter ett tag (den är väldigt speciell i smaken) så nu får han endast EkoGo. Den finns att köpa på lite större ICA affärer + den är svensk.

Lycka till!
    /Anna

• Flamma

Har samma problem. Han blir vansinnig när flaskan kommer fram. Bernmorskan pratade om att man kunde ge gröt när dom är 5 månader. Så jag väntar, väntar å väntar... Iofs kan jag amma, men det verkar som att han inte blir mätt på det så det vore bra om jag kunde få i han lite på kvällen...

• cic

kan du inte göra egen gröt?

men jag tror att det är som Forsen säger. (WHOs rekommendationer)

• cic

man kan mixa havregryn, tror även det går att göra gröt på havremust.

• AmandaPitkänen

Flamma: Men det finns ju vanlig gröt om han kan ta det från 4 månader.

• Flamma

AmandaPitkänen : Det vore jättebra. för han hatar vällling... finns drt på ica?

• AmandaPitkänen

Flamma: japp, finns på ica! finns både nestle mild havregröt och nestle banangröt sen så har nog semper både banan och vanlig havregröt också från 4 månader. Fast dom e det ju mjölk i så de är nog inget alternativ för oss. (har provat men han fick sånt magknip då)

• Hilti

Hipp har en Risgröt med frukt på burk som er mjölkfri fra 4 månader

Kika her www.hipp.dk og gå på den svenske flaggan

• Tingeling13

Men prova 6 månadersgröten, det är ju inte farligt för en 4 månaders att äta den frågan är ju bara om han tar den.

• AmandaPitkänen

tänkte bara meddela att nu har vi provat den 6mån gröten (sinlac) och han älskade den! Gav dock bara lite (kanske 2 tsk) men han smaskade på som bara den och "högg" efter skeden med munnen när han inte fick mer!

• Tingeling13

Det är ju superbra.
    Man ska inte fixera sig vid åldrarna på barnmaten, men det visste ni ju redan. Det finns massor av god och bra mjlökfri mat t.o.m chocklad.
    Lycka till

• Flamma

Hipps risgröt med frukt tyckte Melvin var jättegod Den kör vi med på kvällarna nu...

• Mist

Hej!

Jo, jag vet att man kan blanda mjölkfri havermust med solhavre, eller vatten så det blir gröt!!
    Har sjäv en son med mjölkallergi, men det upptäckte de inte förrän han va 6 mån så han äter sinlac!

• Flamma

Hipps risgröt var jättebra, men nu när sonen äter som en häst så blir det att han får hemmagjord havregrynsgröt med lite fruktpuré till =) MUMS!

Svar på tråden mjölkfri gröt till 4månaders??