• tiamant

Pergotime-dos tidigare barn-tillverkning funkar inte nu. Fler med erfarenhet?

Undrar om någon gått igenom liknande...

2005 och 2007 åt jag 2 tabletter pergotime per dag, vilket gav mig ÄL och resulterade i graviditet och till slut mina två barn jag har idag.

Men nu...när vi vill få till ett tredje barn fungerar dosen 2 tabl pergo inte alls!!!

Vad fick ni göra? Öka dosen, eller?

• Svar på tråden Pergotime-dos tidigare barn-tillverkning funkar inte nu. Fler med erfarenhet?
  • kiwi81

Jag blev gravid med sonen 2007 på första enkelkuren pergotime ( har PCO och aldrig egen ÄL el mens). Men nu när vi försöker få ett syskon till honom har jag inte svarat på vare sig enkel, dubbel, dubbel+metformin. Har nu testat tot 4 pergoomgångar (varav 3 dubbeldos) och har fått provera och trippeldos utskrivet då jag inte heller svarade på senaste behandlingen. Min gyn tror dock att det ska gå, eftersom det gick så enkelt förra gången. Så vi ska köra på med trippeldos sommaren ut. Funkar inte det så blir jag remitterad för sprutbehandling.

Hoppas att det tar sig för dig snart!

• tiamant

Jag håller tummarna för att vi ska hitta någon kur som våra kroppar reagerar på och att vi blir gravida i sommar! :)

På fredag ska jag till läkaren. Det blir spännande att se vad han säger. Om jag ska köra en 2-tabl kur igen eller och jag kanske ska öka dosen...

• tiamant

Nope...ska till läkaren på fredag. Lite orolig att han sätter mej på 2 tabl/dag ingen och att det inte ska fungera igen. För de stänger under sommaren och då kan de inte hjälpa mig, utan jag måste vänta. Vill ju ha barn nu!!! Hur går det för dej?

• kiwi81

När jag var på VUL i onsdags (cykeldag 36) kunde gyn se en äggblåsa på 15mm, men hon trodde inte det skulle bli ngn ÄL för min del, eftersom det var sent (den skulle bara återbildas). Så jag fick provera och en trippeldos pergotime utskrivet. Men hon sa att eftersom slemhinnan var så tjock (8mm), så skulle jag kanske få en egen mens ändå, trots att ÄL uteblir, så hon tyckte jag kunde vänta en vecka med proveran, utifall jag får egen mens. Men så i fredags (dag 38) fick jag ÄL-flytningar och pos ÄL-sticka, så jag tänkte att jag chansar och ser om jag trots allt kanske ägglossar ändå och väntar lite till med proveran. Om jag inte fått mens 2 veckor efter det så kör jag igång med proveran då tänkte jag.

Hur många dubbelkurer har du ätit?

• tiamant

Jag har bara ätit en kur. Vi drog igång verkstaden förra månaden.

Spännande med ÄL för din del. Hoppas att det har tagit sig för er. Hur många kurer har du ätit?

• kiwi81

Hej!

Jag har varit bortrest och därför inte svarat. Vi har varit "aktiva" i verkstaden sedan augusti 08, men började med provera och pergo först i nov-dec 08. Har bara hunnit med 4 kurer, då jag hade ett uppehåll efter kur nr 2 då jag bara skulle äta metformin. Har dessutom haft väldigt långa cykler eftersom jag behövt äta provera för att få en mens osv.

Min gyn ringde mig i onsdags när jag var på väg till flyget och berättade att jag troligen hade haft ÄL. Prog.värdet var "bara" 28, så hon trodde inte att jag skulle kunna bli gravid. Men jag tror att det var i stigande (hade nog ÄL i helgen och tog provet på tisdagen, men det ska ju vara som högst efter en vecka).

Så nu är det en lång väntan dessa dagar fram till BIM (som borde vara ngn gång nu i helgen)! Känns ändå väääldigt långt dit!

När börjar du med nästa pergokur?

• tiamant

Spännande, jag håller tummarna för dig att du är gravid. Har du tjuvtagit något gravtest? Jag kan aldrig hålla mig.

Jag knaprar just nu provera och hoppas kunna börja med pergotimet nästa vecka. Och jag blir gaaalen om jag inte får ÄL då...nädå, det är ju bara att gilla läget...

• tiamant
    Såg det i pergopinglor-tråden. Stora gratulationer!!!
Svar på tråden Pergotime-dos tidigare barn-tillverkning funkar inte nu. Fler med erfarenhet?