• Tiffani

Hur städa en snuskig balkong??!!!

Någon som vet hur man städar en balkong?? Hur gör ni?

Min balkong mitt i stan är snuskig, så snuskig att jag knappt öppnar balkongdörren. Flera decenniers smuts, sot, fågelskit och döda insekter..urk!! Nu ska fastighetsägaren glasa in alltihop, och jag undrar hur man städar en balkong på åttande våningen? Man vill ju inte få smutsen inbyggd, så det är hög tid för städning. Högtryckstvätt och klorin låter lämpligt, men nu bor det ganska många under så vad gör man då?

• Svar på tråden Hur städa en snuskig balkong??!!!
  • giz
    klorin å skurborste......
    du kan ju sätta upp en lapp i trappen att du vill skura balkongen
  • penapöna

Ta en stor borste (den städborsten jag brukar anväda står det faktiskt rotfruktsborste på). Ta en hink med vatten (eller flera) som du har typ grönsåpa i. Å så drar du på dej oömma kläder och diskhandskar och ger dig ut på uppdraget. Äckligt och inge kul men sätt på favoritskivan så blir det lite minder jobbigt iallafall. Sen så tar du och skurar och skurar, torkar med trasa och skurar lite till.

Lycka till!

• Smajla

Är du säker på att den befintliga balkongen inte ska rivas först? För hos oss så rev de den gamla och fick helt nytt... Så du inte skrubbar i onödan menar jag, det hade ju känts för j-ligt

• Tiffani

Snälla ni är som ger mig lite tips!! Jag har försökt skura någon gång förr, men tänk er när man hör skurvattnet skvala åtta våningar ner, pinsamt!!!Kanske kan göra det en mörk och regning natt?!

• Tiffani

Japp, jag vet att balkongen ska vara kvar. Däremot vet jag ju inte om de kommer att spola fasaden själva, de kanske gör så?!

• Smajla

Ok, jag hade nog frågat bolaget innan jag hade satt igång operation tvätt. Jag skulle väl tänka mig att de på nåt vis gör nåt men jag hade nog frågat utifall att. Men fråga du, om de inte gör nåt rent så hade jag nog följt penapönas råd...

• Karpet

Hälla vatten på en balkong är sällan populärt eftersom din smuts då rinner ner på grannarnas balkonger. Det är väl bättre då att dammsuga först och sedan ta en blöt trasa och eller svamp och skura golvet med. Utan att det rinner ner på grannarna så klart.
    Eller, om du inte känner för att skura, så kan man fuska lite och köpa trätrallar och ställa ut så får du ett shysst trägolv.

• Blue Vapor

Hehe... jag hade definitivt valt en regnruskig dag, varmt såpvatten och ordentlig skurborste! Om du har ett räcke som är ingrott med skit, så kan du ta avfettningsmedel för bilar i en sprayflaska och spraya på först, och sedan torka rent med våt wettexduk då det verkat en stund!

Det är jättekul att skura balkong.........................inte.

Svar på tråden Hur städa en snuskig balkong??!!!