• snutte

Spa med massage och bubbelpool i v.34?

Har försökt få klara svar genom att googla på internet om man får åka på spa i v.34 med nästan allt vad det innebär; bastu, massage (special för gravida antar jag), bubbelpool och turkiskt bad. är det någon som har fått klara och tydliga råd från sin BM eller gynekolog nyligen om vad som egentligen gäller?
    Vill hemskt gärna åka, men inte om jag ska sitta på poolkanten och bara titta på

• Svar på tråden Spa med massage och bubbelpool i v.34?
  • Sandra N

Massage är vad jag förstår inga problem, finns ju speciella för gravida. Bastu o vanlig pool går oxå bra tänk bara på att inte basta för länge, man e känsligare för värme. Så länge du tycker det e skönt.. Bubbelpool har jag dock hört man ska undvika pga att det lättare samlas bakterier i det varma vattnet. Detta e de råd jag fått men du kan ju alltid höra med din bm vad hon säger.

• Gummis

Det råder delade meningar om det där med bubbelpool, vissa bm säger att det är ok medan andra säger att du bör nog sitta då vattnet är lugnt eller på kanten då det bubblar eftersom det annars kan starta förlossningen. Men på spa brukar det ju finnas många olika bad så kanske en kortis i bubbelpoolen och hålla till i de andrai stället. Vad gäller bastu, lite längre ner kanske och inte högst upp och drick mycket vätska, turkiskt bad har jag iten koll på.

• M å M

Jag var på spa i går, är i v. 30. Jag hade frågat min BM om bubbelpool. Hon sa att man kan få sammandragningar av bubblorna, inte farligt men obekvämt. Dessutom sa hon att det ofta är mindre klor i bubbelpool än i vanlig pool och därför är det mer bakterier, man kan tydligen dra på sig urinvägsinfektion. Jag bubblade i några minuter, men tyckte det var för varmt!

• snutte

Tack för svaren, så i princip kan jag bada i varma poolar, bada bastu och få special anpassad massage men helst undvika bubbelpool pga infektionsrisken.
    Om det är fler som har erfarenhet får de gärna dela med sig...

• snutte

Jaha, under helgen har jag fatt tva nya, olika bud; en som säger att man inte far bada bubbelpool men väl bastu och en som säger inte bastu men bubbelpool... Kan ingen ge klara besked?

• majci

Bubbelpool är nog inte så bra! Själva ljudnivån där är jättehögt för lilla bebisens öron.

Svar på tråden Spa med massage och bubbelpool i v.34?