• Trisen

Hjälp! Bröllopsdag och mannen har köpt en dyr present...

Det låter som (och är väl) ett lyxproblem, men vi firar vår första bröllopsdag nu på söndag och min man har köpt en dyr present till mig. Jag skulle inte ens vetat om det, men min mans dotter såg igår att han kom hem med ett litet paket och frågade om det var till henne. Så då sa han att det var till mig för att vi varit gifta ett år samt för att vi kommer att få barn vilken dag som helst nu.

Problemet är att jag inte har nåt till honom! Vi ska som sagt få barn och håller på att bygga hus så vi har både ont om tid (och pengar) så jag har varit nöjd med att vi planerat att gå på bio och ut och äta. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få nån present, högst en bukett blommor... Att presenten är dyr vet jag eftersom jag skulle betala räkningar igår och det hade försvunnit en hel del från kontot på en gång + att han aldrig snålar när han köper smycken till mig...

Snälla ni hjälp mig! Vad sjutton ska jag göra? Har ingen aning om vad jag skall hitta på. Känns så tokigt att få en fin present och inte själv ge nåt. Jag håller tummarna för att han får en bebis, men sådan tur har jag knappast Släng fram alla era bästa idéer nu!

• Svar på tråden Hjälp! Bröllopsdag och mannen har köpt en dyr present...
  • mammamaddis

när jag fyllde 20 så fick jag av min pojkvänn ett kuvert me massa typ "pressentkort i" fast saker han skulle gör a på mej ,tex massera mej i en timme , frukost på sängen , och en valfri där man sjävl får bestämma va man ska göra :P super billigt och jag vart då jätte glad har fortfarande några "pressentkort kvar" hihi ;)

• challe 1

äsch du ger ju honom ett barn :P tror du han vill ha ett diamant armband tillbaka? du tror inte det räcker med en liten mindre pressent till honom. är ju inte pengarna utan tanken som räknas.
    presentkorten som talaren innan har skrivit är ju en bra idee. men höggravid eller nyförlöst vet jag inte om du orkar passa upp på honom.

• Trisen

challe 1 skrev 2009-05-15 10:05:44 följande:

äsch du ger ju honom ett barn :P tror du han vill ha ett diamant armband tillbaka? du tror inte det räcker med en liten mindre pressent till honom. är ju inte pengarna utan tanken som räknas. presentkorten som talaren innan har skrivit är ju en bra idee. men höggravid eller nyförlöst vet jag inte om du orkar passa upp på honom.
    Jo jag vet att det är tanken som räknas. Det är just därför jag jag har så dåligt samvete, jag hade inte tänkt köpa nåt alls... Och sen när han kommer och säger att han vill ge mig nåt fint för att vi firar "dubbelt" så känner jag mig ännu mera oomtänksam.

Du har helt rätt att som höggravid, och knappast heller som nyförlöst, så är jag inte riktigt pigg på att passa upp/skämma bort honom med massage, lyxmiddagar eller dyl. (även om han verkligen är värd det!). Orken räcker inte till efter alla vardagssysslor. Annars en bra idé mammamaddis
  • Dundermamman

Laga en god 3-rätters middag, duka vackert med duk, levande ljus och en röd rosbukett på bordet!
    Ge honom tex ett kollage med bilder från era år tillsammans och minns tillsammans era upplevelser!

Som sagt, det är tanken som räknas och han kommer ju att märka att du ansträngt dig och gjort det persoligt

5 skogisbebisar föddes 19/4!
  • Trisen

Dundermamman: jättefin idé. Jag skulle väldigt gärna göra nåt av våra bilder Har jag faktiskt tänkt göra det annars också men det har inte blivit av än. Problemet är att det nu bara är två dagar dit och nästan alla bilder har vi på datorn och inte som foton sas...

Laga middag funderade jag också på men han har redan sagt att han vill att vi går ut och äta och på bio eftersom det är sista chansen på länge för oss då det snart kommer tillökning. Kanske jag kan laga lite extra lyxig middag på lördag istället...? Äsch, får bara hålla tummarna extra hårt för att det blir bebis på söndag

• Dundermamman
    Trisen skrev 2009-05-15 11:46:04 följande:
    Dundermamman: jättefin idé. Jag skulle väldigt gärna göra nåt av våra bilder Har jag faktiskt tänkt göra det annars också men det har inte blivit av än. Problemet är att det nu bara är två dagar dit och nästan alla bilder har vi på datorn och inte som foton sas...Laga middag funderade jag också på men han har redan sagt att han vill att vi går ut och äta och på bio eftersom det är sista chansen på länge för oss då det snart kommer tillökning. Kanske jag kan laga lite extra lyxig middag på lördag istället...? Äsch, får bara hålla tummarna extra hårt för att det blir bebis på söndag
    Släng över bilderna på minneskortet och stick iväg till fotoaffären! De fixar bilderna på en timme

Middag på lördag är väl toppen, tänk fira i 2 dar.....
    5 skogisbebisar föddes 19/4!
  • Norrland09

Varför inte ett presentkort på massage hos nån duktig massör (inte på "klinik" utan mer spamassage) Kostar inte mer än 3-400 kr för en halvtimme och det behöver han säkert efter allt byggande osv snabbt ordnat! Slå in det i en liten större låda så det inte bara blir ett kuvert. Tror han kommer bli superglad!

Eller så skriver du bara en vacker dikt och ramar in

Eller köp en liten bebisbody som det står "Världens bästa pappa " på eller nå (eller köp en vit o skriv själv)

Eller skriv ett "presentkort" fast med sikte på lite längre fram, att i sommar när allt känns bra så ska du ta med honom o bebis på picnic till en vacker plats (där ni träffades? gifte er? kysstes första gången? )

• Trisen

Massage var ett bra förslag, det skulle han säkert uppskatta... Likaså bodyn med text på. Han sa faktiskt igår kväll när han prata med bebisen att hon nog kommer att bli "pappas flicka"

Dundermamman: jo det har du faktiskt rätt i att det inte tar så länge att få dem framkallade... Men jag tror att jag skall spara ditt tips till hans fördelsedag istället. Så har jag tid att göra det ordentligt. För när jag börjar göra nåt av bilder så tar det länge, jag blir så petnoga. Gjorde en bok till min pappa med bilder då han nyss fyllde 50. Det tog 3 veckor innan jag fick det så att jag var nöjd

• gutegirl

Jag tycker att du ska tacka och ta emot.

Sedan så när bebisen har kommit kan du ju ge honom den med ett snöre runt som ett paket, liksom. Knyt in den i navelsträngen!

TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Trisen

o GUTEGIRL o skrev 2009-05-15 13:33:19 följande:

Sedan så när bebisen har kommit kan du ju ge honom den med ett snöre runt som ett paket, liksom. Knyt in den i navelsträngen!
    Haha, så gör jag!
  • challe 1

haha fast strunta i presentpappret och tejpen. :P

Svar på tråden Hjälp! Bröllopsdag och mannen har köpt en dyr present...