Min dotter gnäller HELA tiden
Snälla någon hjälp mig - jag blir galen... Vår dotter på 3 år 8 mån gnäller och halv gråter (till stora delar fejkat) så stor del av tiden att jag blir galen. Det förstör vår samvaro i övrigt (vi har även en yngre dotter på 2 år 3 mån som har tack och lov en anings gladare mentalitet.
Det har alltid varit ganska gnälligt men går upp och ner i perioder om hon ex vill ha något som inte ligger brevid henne så gnäller hon istället för att hämta det och när jag då säger att vill du ha det så får du hämta det själv kan hon ställa till världens scen "jag kan inte gå själv...... etc etc hysterisk gråt mm mm"
Hon försöker alltid få andra att hämta saker etc etc och när vi inte gör det utan möjligtvis följer med henne och hämtar så är det en katastrof. Vi har inte hämtat saker tidigare eller servat henne extremt utan det har alltid varit så här.
Denna morgon vaknade den yngsta dottern först och vi hade en mysig timme tillsammans och sedan vaknar den äldre och skriker / gnäller på precis allt till vi kommit till dagis. På dagis gör hon ej på detta sätt och inte heller när hon är med andra som hon inte känner lika bra....
Vad göra - jag står inte ut längre känns det som... fast det gör jag väl ändå men galen blir jag :)
Har någon det likadant? har någon något tips?
Tack och kram