• Magen

Sy egen åkpåse?

Hej!

Jag har svårt att hitta en snygg åkpåse med OK pris, så jag tänkte eventuellt knåpa ihop en själv. Hade tänkt sy som en liten sovsäck i täck-tyg, fodrad med fleece och med dragkedja mitt fram.

Någon som har testat? Mått? Material? Modell?

Tack.

• Svar på tråden Sy egen åkpåse?
  • Vännen

Bra ide, de vill jag också ha tips om!!
    Hur gammal är ditt barn magen??

• Magen

Tips någon?

Vännen - han är 10 mån och har VERKLIGEN vuxit ur liften. Ditt?

• Dinturiel

Vi har en som ær hemgjord. Men den ligger på vinden, så jag kan tyvætt inte ta några mått på den. Men den ær hel, alltså utan dragkedja.

Men det du kan gøra ær att klippa till ett helt bakstycke, och ett delat framstycke. Du kan ju mæta ditt barn och sen jæmføra med vagnen, och utgå ifrån det. Kan ju æven sætta en kant runt...

Så det blir ett bakstycke, sidstycke och framstycke. Då kan sidstycket få hela vægen runt, så blir det ombonat før huvudet också. Framstycket och bakstycket blir ju inte lika långa.

Hoppas du førstod det dær

• SussEk

Har för mig att jag sett en åkpåse i nån gammal "Allt om handarbete".....
    Kolla på ditt bibliotek om de har sytidningar med mönster som går att låna. Annars brukar det finnas mönster på syaffärerna (Stil, Buttericks, Simplicity...).

• Vännen

Magen: han är 8 månader snart, men upptäckte att mjukliften går att göra om till fotsäck iaf......men syr gärna en åkpåse till sittvagnen jag köpt.

• Tygtiiger

Jag tänkte också sy själv. Ska sy en bottenplatta som en stor rektangel, lite rundad i huvudänden, och sy på ett "lock" som är lite kortare. Mellan dem en ca 15 cm hög kant det blir ombonat, precis som dinturiel skriver. Tänkte ha två dragkedjor, en på vardera sidan av locket,så att det blir lätt att öppna.
    Planen är att sy i manchester och fodra med fleece, jag tänkte skaka fram mitt gamla IKEA-fårskinn och köra det i maskin, ev klippa ner det lite och stoppa det i botten som underlag.
    Det finns tydligen nåt mönster i en av Ingelisetidningarna från 2004, Snarah här på fl har sytt en fin åkpåse i det mönstret.

• Lola Jämtland

O för den som inte är händig så tipsar jag om barnsovsäcken som säljs på JYSK...kostar under 200 o funkar i vagnen.

Svar på tråden Sy egen åkpåse?