• 7Marshmallows

Flytta till Älta? (Nacka)

Hej!

Vi ska på visning i Älta (Nacka) i helgen.

Området verkar fint (på kartan) då det är mycket grönt runt omkring.

Jag undrar om det är ett barnvänligt ställe? Vi har barn från 4 upp till 12 år.

Hockey, ridning och andra sportföreingar är av vårt intresse. Vi vet att hockey finns men inte allt annat.

Är det ett lugnt och tryggt området?

Någon som vet om det kan anses lång ifrån stan?

Kom gärna med alla möjliga kommentarer du vill dela med dig om Älta!

TACK!

• Svar på tråden Flytta till Älta? (Nacka)
  • Tecken

Jag anser att Älta är långt från stan, ja. Men frågar du någon annan så kanske denne/denna säger nej. Det finns ju bussar till Slussen och Gullmarsplan.

Du frågar om Älta är ett lugnt och tryggt område, det beror ju på var i Älta. Stensö tycker jag ser lite trist ut, med höghus.

Jag skulle själv kunna tänka mig att flytta ut till Älta den dagen jag vill bort från stan.

• 7Marshmallows

Tack för din kommentar!

Fler, tack! =0)

Tecken skrev 2009-05-15 12:13:19 följande:
    Jag anser att Älta är långt från stan, ja. Men frågar du någon annan så kanske denne/denna säger nej. Det finns ju bussar till Slussen och Gullmarsplan.Du frågar om Älta är ett lugnt och tryggt område, det beror ju på var i Älta. Stensö tycker jag ser lite trist ut, med höghus. Jag skulle själv kunna tänka mig att flytta ut till Älta den dagen jag vill bort från stan.
  • Nacka

Bor i Älta och det är väldigt lungt här. Förrutom hockeyn så finns givetvis Fotboll och massa andra sporter, bl a Tennis. Gå in på Älta IF´s hemsida så finner du en massa.

Svar på tråden Flytta till Älta? (Nacka)