• bebis00

tranbärsjucie när man är gravid?

Tror det börjar spöka sig en UVI för mig, får man dricka tranbärsjucie när man är gravid?
    man ska ju dricka surt, så ska pressa i en citron vatten i dag!!

• Svar på tråden tranbärsjucie när man är gravid?
  • Mamma matte hustru

Det bör du får dricka jag drack det med första barnet och henne är det inget fel på... Mitt tips som jag fick av en sjuksköterska är dock att apelsinjuice är sjukt bra mot uvi

• Mamma matte hustru
    bebis00 skrev 2009-05-15 11:48:23 följande:
    bara vanligt apelsinjucie, typ Bravo?
    japp
  • Mamma matte hustru

och massa vatten ska du dricka med helst tre liter vätska dagligen apelsinjuice inräknat då

• bebis00

tack, det har jag hemma!! då ska jag hälla över det i en petflaska som jag kan ta med på stan så jag kan små dricka lite hela tiden=)

• 2 ska bli 3 är nu 4

drick massa surt & vanligt vatten. Jag brukar ta 2 c-brus i ett glas vatten och dricka. men jag tycker oxå du ska kontakta mvc alt husläkaren då det inte är bra med UIV när man är gravid!!! 

• Mamma matte hustru

ÄR ju dock inte säkert att ts har uvi be dem kolla nästa gång på mvvc vet att jag hade samma symptom i början och mitten på min första graviditet men det fanns inte uns till uiv

• Bina75

självklart får du dricka tranbärsjuice, väldigt bra mot urinvägsinf. Samt rejält surt citronvatten.

• elinos

Jag kanske är lite okunnig men varför är UVI farligt vid en graviditet?

• privatepersonality

Infektionen kan reta och orsaka sammandragningar som leder till missfall. Man kan drabbas av gallsten och andra njurproblem. Misstänker du uvi tycker jag att du ska titta upp det med bm.

• Maiko

Man får dricka tranbärsjuice, det gör jag när jag börjar känna av ngt!

Tranbärstabletter som är naturläkemedel varnade min bm mig för eftersom man inte riktigt vet vad de innehåller.

Svar på tråden tranbärsjucie när man är gravid?