Tillaga fryst kyckling?
Hej.
Kort fråga bara.
Man kan tillaga fryst kyckling i ungnen utan att tina den, va? Minns att jag gjort det en gång innan, men på paketet står det bara anvisningar om tinad kyckling.
Hur gör ni med fryst kyckling.
Hej.
Kort fråga bara.
Man kan tillaga fryst kyckling i ungnen utan att tina den, va? Minns att jag gjort det en gång innan, men på paketet står det bara anvisningar om tinad kyckling.
Hur gör ni med fryst kyckling.
Jag brukar slänga in kycklingen på lägre temperatur när den är fryst, så att den får tina upp lite, sen höjer jag efter ett tag
Jo, då tryter tiden är dejuh ingen fara, men kolla alltid tempen, ska upp till 70.
men jag har ingen termometer. räcker detinte att man ser att den är väl genomstekt?
Jag har slängt in den på 200 grader nu, måste väl funka?
Jag brukar göra citronkyckling med frusna filéer: I med filéerna i en form, häll på olivolja, saft från en citron + rivet skal, och en hel del persilja (använder fryst där med). Salta och peppra. Tillaga i ugn till dess kycklingen har fin färg, skär i den för att kolla så den är klar (brukar ha ugnen på ca 200 grader). Till det brukar jag ha en bulgursallad på hel kokt bulgur + hackad rödlök, tärnad gurka och tomat. Kall sås på crèma fraiche, vitlök och persilja.
Jag slänger in den fryst och låter den ligga längre än vanligt. Skär alltid i den för att se att den är färdig.
Snabbtina i micron annars
Von Ellsen skrev 2009-05-15 14:48:53 följande:
Von Ellsen skrev 2009-05-15 14:52:46 följande:
1 h 200 grader - vänder kycklingen efter halva tiden *färdig* (djupfrysta delar)
Provade att göra citronkycklingen idag och körde mer färsk persilja finhackad och även några vitlöksklyftor, serverad med en lätt cream frech med vitlöksmak till en potatisgratäng, Blev jättegott
Haha roligt med ett svar 5 år senare:)
Låter jättegott!