• Grodans mamma

Var anmäla djurplågeri?

Var och hur anmäler man djurplågeri på ett djur? Jag vill snmäla en som jag inte tycker tar hand om sin hund.
    var går gränsen för djurplågeri?

• Svar på tråden Var anmäla djurplågeri?
  • drever

polisen , sen dom vägleder hur man ska fortsätta

• Grodans mamma
    drever skrev 2009-05-15 16:33:29 följande:
    polisen , sen dom vägleder hur man ska fortsätta
    okej,tack.. har mailat polisen och frågat hur man ska gå tillväga ochj så.. men det är ingen som svarat än så länge..
    kan man vara anonym tror du?
  • drever
    Grodans mamma skrev 2009-05-15 16:37:18 följande:
    okej,tack.. har mailat polisen och frågat hur man ska gå tillväga ochj så.. men det är ingen som svarat än så länge..kan man vara anonym tror du?
    det tror jag man kan , naturvårdsvärket kan ju vara en myndighet med
  • julibebis08

Jätte bra att du anmäler. Vad gör ägaren mot sin hund?

• Annie

Kontakta Länsstyrelsen, de ansvarar för djurskydd numera. Konstigt att polisen inte svarar...

• SnipSnapSnut

...eller vad gör ägaren inte, kan man ju också fråga Bra att du anmäler!!!

• Grodans mamma
    julibebis08 skrev 2009-05-15 16:38:33 följande:
    Jätte bra att du anmäler. Vad gör ägaren mot sin hund?
    jag vet inte var gränsen går för djurplågeri.. men hon har en chow chow. han är jättetovig,blir nästintill aldit kammad.. hon har inte klippt klona på länge,så sporrarna har växt runt och är på väg in i skinnet. hon stänger in honom i en bru i källaren när hon ska bort,han får sån separationsångest så han försöker bryta sig ut från den och skäller som en tok hela tiden.. han är sååå deprimerad.. lite underviktig tycker jag.. tycker sååå synd om honom!
  • drever
    Grodans mamma skrev 2009-05-15 16:41:30 följande:
    jag vet inte var gränsen går för djurplågeri.. men hon har en chow chow. han är jättetovig,blir nästintill aldit kammad.. hon har inte klippt klona på länge,så sporrarna har växt runt och är på väg in i skinnet. hon stänger in honom i en bru i källaren när hon ska bort,han får sån separationsångest så han försöker bryta sig ut från den och skäller som en tok hela tiden.. han är sååå deprimerad.. lite underviktig tycker jag.. tycker sååå synd om honom!
    ja det är bra anmäla kanske ägaren blir uppmärksammad på sin hund eller har vi tur om inte det funkar kanske hunden får chansen att flytta till ett hem som passar den bättre. STOR eloge till TS!
  • Grodans mamma

tror ni de sakerna räcker för att det ska klassas som djurplågeri?

tack drever! :)

det är inte lätt för mig att göra detta då det är en släkting till mig som har hunden.. har förklarat för ägaren att hon måste ta hand om hunden bättre,speciellt med klona och pälsen.. men cdet händer inget..

• Flapper

Heja dig! Hoppas det blir en ändring för den lilla stackaren...

• Mammanseko

Ring kommunen och be om att bli kopplad till en djurskyddsinspektör, det gjorde jag men sedan fick de stackars katterna leva kvar i misären iaf.

Svar på tråden Var anmäla djurplågeri?