• Lalalong

Man ska ju vänta ett antal timmar sen man sist kissade men.....?

Man ska ju vänta ett antal timmar sen man sist kissade innan man gör ett gravtest. Jag köpte ett idag. Kissade senast vid 15 innan jag körde från jobbet. Funderar på att testa mig vid 19 tiden ikväll.
    Problemet är att jag är kissnödig redan nu. Inte överkissnödig, så jag kan säkert hålla mig till 19. Men jag undrar om det ändå är så koncentrerat som det ska vara då? För det urin som ligger där nu, är väl samma som kommer att komma ut om efter 4 timmar... det koncentreras väl i njurarna? Inte i urinblåsan? Förstår ni hur jag menar?
    Det kommer ju förmodligen att fyllas på med mer urin om jag väntar ett tag, som är mer koncentrerat. Men det kommer ju fortfarande att bli utspätt med det jag har i blåsan nu.

Det jag är ute efter är alltså om jag borde gå och kissa nu, och sen hålla mig till kanske 21 ikväll istället (och hoppas att jag inte blir kissnödig snabbt igen ) eller om jag kanske t.om. ska vänta till i morgon.

Jag är på BIM+1 och testade svaaaaagt positivt i måndags eftermiddag. Men det var väldigt svagt, kanske t.om. ett spökstreck. Därför vill jag bekräfta det...
    Vad tror ni??
    Jag bör vänta till i morgon bitti va?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 18:02
    Har testat nu....
    blev inte så starkt som jag hade hoppats med tanke på att jag ju faktiskt plussade redan i måndags, så hade jag velat att det var ännu starkare.
    Det är väl min mf som spökar i min hjärna. Jag tar inget för givet!!

Vill ni kika på testet så finns det här
    www.familjeliv.se/hem/lalalong/gallery/php9cjdsq.jpg

• Svar på tråden Man ska ju vänta ett antal timmar sen man sist kissade men.....?
  • Ville Mor

Jag skulle ha väntat tills imorgon bitti. Risken är stor att du får ett svagt streck igen annars och då har du ju tagit testet i onödan

Ville 071203 * Bebis 090916
  • mammatalman

jag skulle inte ha väntat. testa nu :)

• mammatalman

två helt olika svar. hihi

• TereseA
    Lalalong skrev 2009-05-15 16:25:59 följande:
    Man ska ju vänta ett antal timmar sen man sist kissade innan man gör ett gravtest. Jag köpte ett idag. Kissade senast vid 15 innan jag körde från jobbet. Funderar på att testa mig vid 19 tiden ikväll. Problemet är att jag är kissnödig redan nu. Inte överkissnödig, så jag kan säkert hålla mig till 19. Men jag undrar om det ändå är så koncentrerat som det ska vara då? För det urin som ligger där nu, är väl samma som kommer att komma ut om efter 4 timmar... det koncentreras väl i njurarna? Inte i urinblåsan? Förstår ni hur jag menar? Det kommer ju förmodligen att fyllas på med mer urin om jag väntar ett tag, som är mer koncentrerat. Men det kommer ju fortfarande att bli utspätt med det jag har i blåsan nu. Det jag är ute efter är alltså om jag borde gå och kissa nu, och sen hålla mig till kanske 21 ikväll istället (och hoppas att jag inte blir kissnödig snabbt igen ) eller om jag kanske t.om. ska vänta till i morgon. Jag är på BIM+1 och testade svaaaaagt positivt i måndags eftermiddag. Men det var väldigt svagt, kanske t.om. ett spökstreck. Därför vill jag bekräfta det... Vad tror ni?? Jag bör vänta till i morgon bitti va?
    är ju längesedan det var måndagfs nu ju..jag hade gjort ett test..oavsett om det inte var morgon..var det plus i måndags lär det ju vara starkare idag..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Lalalong
    Ville Mor skrev 2009-05-15 16:28:09 följande:
    Jag skulle ha väntat tills imorgon bitti. Risken är stor att du får ett svagt streck igen annars och då har du ju tagit testet i onödan
    Ja, det är lite det jag känner ju... jävligt lönt att testa och sen ha samma info som jag redan hade! Samtidigt som det så klart kliar i test-tarmen
    mammatalman skrev 2009-05-15 16:29:04 följande:
    jag skulle inte ha väntat. testa nu :)
    Haha, ja det var olika svar ja
    Jag har inte bestämt mig ännu. Ska ju hålla mig någon timme till i alla fall. Det kan jag ju göra och sen bestämma mig.
    TereseA skrev 2009-05-15 16:29:56 följande:
    är ju längesedan det var måndagfs nu ju..jag hade gjort ett test..oavsett om det inte var morgon..var det plus i måndags lär det ju vara starkare idag..
    Ja, det tycker jag ju faktiskt också... Det borde ju det!
    I måndags testade jag dessutom inte heller med morgonurin utan jag testade vid 15-16 på eftermiddagen. Men, då hade jag å andra sidan hållt mig sen 9 på morgonen!
    (¯`°?.¸ edeslatt.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Ville Mor

Äsch, testa och ge dig iväg och köp ett test till så kan du ju testa imorgon bitt också

Ville 071203 * Bebis 090916
  • Lalalong
    Ville Mor skrev 2009-05-15 16:38:03 följande:
    Äsch, testa och ge dig iväg och köp ett test till så kan du ju testa imorgon bitt också
    Haha, ja, jo... känner man för att slänga pengar i sjön så kan man ju göra så

Jag får se hur jag gör, det blir i alla fall inte för än om en stund
    Men jag skriver här innan jag gör det, och även efter för att delge er resultatet om ni är nyfikna!
    (¯`°?.¸ edeslatt.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Lalalong

Nej, inte ännu

Men jag tror jag kommer göra det... om kanske en halvtimme om jag kan hålla mig så länge
    Skitsamma... ett bortkastat test får väl vara bortkastat då om det skulle vara det.... Jag är fööööör nyfiken!!

• Hoppaloppan

Testa!!!!! Ja är nyfiken :)

Svar på tråden Man ska ju vänta ett antal timmar sen man sist kissade men.....?