Jag födde vårt första barn på Varbergs BB och de var jättebra, speciellt att man kunde lämna ifrån sig barnet iallafall första natten(jag hade inte sovit på 36 h, min förlossning tog ungefär 24 h) så jag fick sova, de kom in med min dotter när hon skulle ammas annars hade de henne.
För tidigt födda barn, ja de beror på vad du menar med det, jag tror att det är från v35 och framåt som Varberg kan ta hand om barnet är det fött tidigare så är det neonatal i Halmstad som tar över.
Varbergs BB har väl blivit rankat som ett av Sveriges bästa Förlsossning/BB i någon undersökning så jag tror inte man blir missnöjd, framförallt att man får stanna hur länge man vill. Första gången man fött barn är man ju inte så himla kaxig direkt(iallafall var inte jag det) mtk nytt och så. De var väldigt hjälpsamma om man ställde frågor till dem(hur dumma som helst), fråga allt ni orkar när ni är där för när jag kom hem förra gången så hade jag massa frågor som jag "glömt" ställa.
Tror det kommer kännas annorlunda nu när vi förhoppningsvis inom 2 veckor skall föda vårt andra barn, man är kanske mer varm i kläderna då.
Det stämmer med blöjor och kläder(inga jättesnygga direkt men funktionsdugliga) till bebisen. Du får bindor, trosor(inga vanliga) och rockar, men jag kommer ta med egna kläder till mig, tror även att bebisen kommer ha med sig en del kläder som den kan ha på sig när vi träffar folk.
Sedan är ju chansen att man får familjerum(iallafall förstföderskor) i Varberg väldigt stor, tror inte jag hört någon som inte har fått det och det är ju rätt trevligt när man precis blivit föräldrar.