• JosefinU

Olja i badvattnet?

Jag undrar vad ni använder för olja, ni som har i olja i badvattnet när barnen ska bada?
    Min lille kille har alltid så torr hud, så vi tänkte testa det nu.

Och jag kan ju lika gärna fråga också: hur ofta badar ni era barn? Vi badar våran lill-kille varannan dag (han är 8 månader). Jag tycker han bli för smutsig annars, för vi tvättar inte honom alltid när vi byter blöja.

• Svar på tråden Olja i badvattnet?
  • Spixie

Jag använder ACO barnolja som man kan köpa på apoteket. Den är jättebra. Men bara ta en halv kapsyl, för annars blir barnet som en hal orm. min lillkille är 2½ månad och vi badar honom 1-2 ggr per vecka.

• Veran

Vi använder Natusan och badar våran 3,5 månaders en gång i veckan eller max två gånger.

• vilden

Vi använder ACO-badolja när våra killar blir torra inte jämt. Båda två har badat en gång i veckan de första 4-6 månaderna. Nu badar de varje kväll (9 mån och tre år). Vi har inte använt någon tvål eller sådan produkt alls de första 6-10 månaderna på dem utan bara vatten!

• JosefinU

Tack för era svar! Vi använder inte heller tvål, utan bara vatten.

• SofiaK

Min dotter, 2 månader gammal, är lite torr i huden så jag badar henne en gång i veckan och då har jag olivolja i vattnet.

• JosefinU

SofiaK, har funderat på det. Men det luktar inte olivolja om din lilla då?

• cia75

Jag använder Natusan baby oilbath som är mer koncentrerad än "vanliga" oljor. Den är riktigt bra tycker jag och huden blir mjuk och len utan att klibba! Rekommenderas!

• Catsally

Jag brukade använda ACO barnolja i vattnet men eftersom Hanna har så mkt hår vart det så "flottigt" så nu smörjer jag in henne med oljan efter badet istället. Torkar av överflödet med en handduk. Hon är så len o go om kroppen :) Badar henne för övrigt ca två ggr i veckan, hon är 5 mån.

• skidan

Använder också Natusan baby oilbath eller någon av de andra från Natusan. Täkte testa olivolja också. Jag smörjer in henne med Natusan gel också när hon är på babysim. Nu när hon är 6mån och kletar ner sig hela tiden blir det bad kanske 3-4g i veckan mot 1g tidigare.

Svar på tråden Olja i badvattnet?