• ussa

Popcorn på grillen-grej

Är på jakt efter en grej som man använder för att poppa popcorn på grillen. Jag vet att de såldes på Netto i fjol somras men då tog de slut innan jag hann få tag i en och jag har inte hittat den här grunkan någon annanstans... Är det någon som vet vart man kan köpa en så här?

• Svar på tråden Popcorn på grillen-grej
  • Maria40

Vad är det för grej? Har inte sett eller hört talas om den.

Men, för många år sedan, innan microvågsugnen, så fanns det engångspopcorn i folie som man ställde på spisen. Det var som en rund folieform (pajform) med ett handtag i metall och så var den täckt med folie runt om (även ovansidan). Inuti fanns någon olja och opoppad pop-corn.

Om du följer den "gamla modellen" så kan du säkert tillverka en egen likadan, den borde funka på grillen, lika bra som de funkade på spisen.
    Tänk bara på att det måste finnas expanderingsmöjligheter uppåt i folien, när popcornen börjar poppa och "växa".

• ussa

Tack för tipset! Det låter ungefär som den jag har sett, fast jag tror att man kan använda den flera gånger, den jag letar efter. Annars kan ju man försöka göra en, som du säger... Det ser ut som om man har fäst ihop två stycken silar, ungefär med ett handtag som sticker ut.

Svar på tråden Popcorn på grillen-grej