Judy skrev 2009-05-16 12:21:20 följande:
Oj! tog du ut den själv? Det skulle inte jag vå
ga.Om jag skulle bli gravid trots spiralen så skulle jag absolut vilja behålla barnet och det skulle vara katastrof om jag fick missfall på grund av det, skulle känna en sån skuld inför barnet.Men vet du att det gick bra med barnet när du tog ut spiralen då? Har de kollat och så eller?
Såhär i efterhand känns det korkat att ha gjort det själv men när jag pratade med en sköterska häromdagen så sa hon att det inte spelade så himla stor roll vem som tog ut den bara det att en del har svårt att ta ut den själv.
Tyvärr vet jag ingenting och KK gör ingenting förens inskrivning, fast jag tjatat om att jag är orolig och att jag tror att veckorna inte stämmer på mig, förra gången jag var gravid hade de felberäknat mig straxt över 7 veckor och nu är livmodern nästan stor för att bara vara i 7e veckan (6+3 eller 4). men allt jag får till svar hela tiden är att jag får vänta till inskrivning och BM då får avgöra om hon anser det viktigt att skicka mig på ultra, annars får jag vänta på nupp i v 14.
ganska dåligt tycker jag.. men men
Mår nu jättedåligt över spiralgrejen och vill absolut inte få missfall även om det nu ser ut som att "magen" och sonen riskerar att båda ha födelsedag i slutet av december