• Anonym

Knakande rygg...?

Min rygg känns ganska stel ibland, speciellt då jag ska gå till sängs på kvällen.
    Om jag ligger med axlarna neråt och vrider höften så hör man hur det knakar eftersom jag vrider.. ibland mindre och ibland kraftigare knak.
    Vad kan det bero på? Vad kan man göra? Någon som varit/är i samma sits?

• Svar på tråden Knakande rygg...?
  • aster

Jag gör så varje kväll. Det finns mer knak i perioder när jag har lite småont i ryggen eller har träningsvärk. Jag tror det är helt ofarligt, som att knäcka knogarna!

Jag frågade en kiropraktor en gång också som sa att det var ofarligt.

• Anonym (naprapaten)

När var du senast hos en naprapat eller kiropraktor? Knakar i ryggen gör det ju jämt och ständigt för de flesta. För att undvika snedställningar och förebygga problem så är det toppen att gå ett par gånger per år och få behandling även för helt "friska" ryggar..

• Prinsessans mamma

åh herregud jaaa
    och särskilt innan mens!
    klockar och rasslar i hela bäckenet.
    Hakar det fast i fel läge så har man ont ett par dar, eller tills det knakar rätt.
    Kan få ta spjärn närjag vrider, typ med armbågen mot en vägg och handen på ryggen/höften.Då kan det dunka till rejält, eller serieknaka..
    Tror inte det är nåt farlig, kanske man är överrörlig
    Muskelkorsetten behöver nog stärkas.

Vore intressant att höra om nån mer har lika och vad de gör åt det.

• malinka2

Min knakar o brakar oxå Har hört att det är samma som is, så länge det knakar håller det, sanningshalten i båda påståendena väljer jag att inte kommentera
    På mej är det mest korsryggen som smäller o knakar, har jag ont försöker jag liksom knaka den rätt genom att sätta händerna på höfterna o skjuta fram rumpan tills det knakar, har fler knaksätt oxå he he. Gör jag det inte blir jag skitstel o får riktigt ont. .. Axlarna smäller oxå, ibland riktigt ont...

Svar på tråden Knakande rygg...?