Biverkningar av Norprolac?
Har för högt prolaktin och fick för tre år sedan Pravidel som jag åt för att kunna bli gravid vilket lyckades till slut. Slutade med medicinen under graviditet och amning och har nu inte kommit igång med varken mens eller ägglossning. GJorde nytt prolaktin test och naturligtvis hade det stegrat sig så jag fick den relativt nya medicinen Norprolac.
Det står att vanliga biverkningar är illamående, kräkningar och magproblem..vilket jag haft i exakt 6 dagar nu och jag har ätit medicin i 6 dagar. Först trodde jag att jag hade maginfluensa men så inser jag att problemen blir värre ca en timma efter jag tagit medicinen och håller i sig i ca 20 timmar. Jag kräks och är yr och mår jätte illa hela tiden.
Min fråga är, är det vanligt att må så här dåligt och hur länge mår man kanske så här dåligt i så fall? Dessa första 6 dagar har dessutom inneburit att jag i tre dagar åt låg dos, sen mitten dos och nu på dag 7 ska man öka till den högsta dosen.
Ville bara höra om fler känt av samma sak?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 19:52
har nu ätit i 9 dagar och kräks varje kväll...har ändå ätit mat ordentligt idag men lik förbannat mår jag såå illa, ska det verkligen vara så här?