• Hallonröd

Duvor på balkongen - vad gör man?

Finns ett duvpar som har fått för sig att de ska husera på vår balkong...{#lang_emotions_yell} Blir galen på dem för de skitar ned så mycket,  plus att de låter så irriterande. Jag gillar fåglar men inte på min balkong!!

Någon som har något tips som gör att man blir av med dem?

Tacksam för svar {#lang_emotions_flower}

// Bad sound kills good music...
  • Svar på tråden Duvor på balkongen - vad gör man?
  • blommanigbg

Det finns folk i kommunen som skjuter duvor...

• Lilla Snosgosen

Du kan ta cd-skivor och hänga i snören från "taket" eller klä in balkongräcket med lite aluminiumfolie. Det funkade på min balkong för de gillar inte när det blänker :) Lycka till! :)

• catya
    Hallonröd skrev 2009-05-16 11:01:28 följande:
    Finns ett duvpar som har fått för sig att de ska husera på vår balkong... Blir galen på dem för de skitar ned så mycket,  plus att de låter så irriterande. Jag gillar fåglar men inte på min balkong!! Någon som har något tips som gör att man blir av med dem? Tacksam för svar
    Soft airgun?
    Tastes like chicken?
  • qwerty123

Lägg in dom i kylen i marinad i 12 timmar, grilla sedan över öppen eld och servera med en god sallad och ett gott bröd.

• Hallonröd
    Hikaru skrev 2009-05-16 11:02:25 följande:
    Skaffa katt?
    *Hahaha*...jo det ska vi göra men först om två år (sonen går på en allergiförskola och då får man inte ha pälsdjur). men väen om vi har katt så vill jag inte att den ska vara på balkongen {#lang_emotions_wink}
    blommanigbg skrev 2009-05-16 11:02:58 följande:
    Det finns folk i kommunen som skjuter duvor...
    Ja, jo...men skjuta dem vill jag inte ändå hur irriterad jag än är på dem...är ju djurvän trota allt {#lang_emotions_wink}
  • Hallonröd
    Lilla Snosgosen skrev 2009-05-16 11:05:55 följande:
    Du kan ta cd-skivor och hänga i snören från "taket" eller klä in balkongräcket med lite aluminiumfolie. Det funkade på min balkong för de gillar inte när det blänker :) Lycka till! :)
    OK...det måste jag prova!  Tack för tipset {#lang_emotions_smile}{#lang_emotions_flower}
  • Hallonröd
    catya skrev 2009-05-16 11:07:10 följande:
    Soft airgun?Tastes like chicken?
    *hahahaha*.....nä jag avstår nog...
  • Hallonröd
    qwerty123 skrev 2009-05-16 11:08:08 följande:
    Lägg in dom i kylen i marinad i 12 timmar, grilla sedan över öppen eld och servera med en god sallad och ett gott bröd.
    ...kör nog på cd-skivorna då eller annat tips.
  • Nyfiken gul

skaffa en sån här "plinga" - du vet en massa rör som låter när det blåser... vindspel heter det..

Fåglar tycker i regel inte om ljudet...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Duvor på balkongen - vad gör man?