Veckbandslängder
tror mig ha ungefärlig koll på hur jag ska sy, men har nog inte klurat ut hur man ska sy fast själva veckbandet på gardinen.. Någon som kan hjälpa mig?? Tänkte att det vore trevligt att bli av med julgardinerna snart...
tror mig ha ungefärlig koll på hur jag ska sy, men har nog inte klurat ut hur man ska sy fast själva veckbandet på gardinen.. Någon som kan hjälpa mig?? Tänkte att det vore trevligt att bli av med julgardinerna snart...
finns det ingen som kan hjälpa mig??? har letat på nätet men det verkar inte finnas någon info om just hur veckbandet ska sys fast
verkar vara fast med julgardinerna ett tag till då...
Veckband syr du fast runt om med vanlig raksöm. Sy fast slätt mot gardinens övre kant. Se bara till att du inte syr över "hålen" där fingerkrokarna ska sitta.
Ja, du nålar fast veckbandet över fållen på baksidan av gardinen, så fållen inte syns. Sen syr du fast veckbandet med gardinens rätsida mot maskinen, annars ser du inte var rännorna slutar. Se också till att rännornas öppning är nedåt för fingerkrokarna skjuts in nerifrån....
Jag gjorde det en gång - alltså vände veckbandet upp och ner på den ena gardinen. Jag bara nålade på och tänkte mig inte för. Men varför nåla och sy en gång när man kan göra det två gånger