• mw24

När sker ägglossning efter missfall?

Hej! Jag fick missfall i vecka 5+1 den 4/5. Jag blödde bara 6 dagar och har inte haft ont. Nu undrar jag när ägglossningen kommer igång igen? Innan har man ju vetat att det är ungefär 16 dagar från första mensdagen och sen 14 dagar senare kommer mens eller inte:) Men nu har man ingen koll!!
    När fick ni ägglossning igen efter missfall?

• Svar på tråden När sker ägglossning efter missfall?
  • sjöberg75

Hade jag varit du så hade jag nog väntat på en "riktig" mens innan jag kört igång igen så kroppen hinner vila o återhämta sig, men det är jag.

Varför inte köra igång så fort du slutat blöda??

• Doriath

Det brukar vara ungefär 2veckor efter man visar minus på stickan, men sen kan det nog variera lite också. Ibland har man en mens innan första ägglossningen.
    Vid skrapning får man oftast ägglossning efter 2v.

Det finns ingen fysisk anledning till att man ska vänta en mens innan man "kör igång", men det kan ju ändå kännas skönt att veta att allt är som det ska igen. Man gör som man vill där.

• mw24

Jo jag vet men både bm och läkare sa att det inte finns medicinska skäl till att vänta utan mer för att man ska återhämta sig psykiskt och fysiskt. Man ska utgå efter hur man mår.
    Menar du 2 veckor efter första dagen då blödningen med missfaller startade eller 2 veckor efter man slutat blöda?

• ronja123

Jag fick ägglossning som vanligt, d.v.s. missfallet räknades som mens. Blev gravid direkt efteråt och den gången gick det vägen!

• ViSkaBliTre

fick äl 18 dagar efter mf-blödningens första dag..brukar ha 13 dagar i vanliga fall..
    Hcg måste gå ner under 50 för att kroppen ska fatta att äl ska komma.. så när jag var på kk o kollade hcg fyra dagar efter mf så låg mitt hcg på 41 o 13 dagar efter d kom min äl.

Du kan ju testa med gravstickor för att kolla om du ff är positiv

• mw24

Jag gick till kk när jag började blöda de tog då hcg-blodprov och sen tog de ett två dagar senare. De första var redan lågt och två dagar senare låg det på 8. Normalt har jag 16 dagar. Men började blöda den 4 då skulle ägglossning kunna ske runt den 19? plus minus några dagar.

• ViSkaBliTre

japp i ditt fall hade jag räknat som vanligt, i o m att du hade så lågt hcg (tur att dom tog d så du vet nu ).. dvs 16 dagar efter första blödningsdagen.. så ja precis som du skriver så får jag oxå det till kring 19:e

Lycka till

• Umeåtjej22
    mw24 skrev 2009-05-16 17:44:05 följande:
    Hej! Jag fick missfall i vecka 5+1 den 4/5. Jag blödde bara 6 dagar och har inte haft ont. Nu undrar jag när ägglossningen kommer igång igen? Innan har man ju vetat att det är ungefär 16 dagar från första mensdagen och sen 14 dagar senare kommer mens eller inte:) Men nu har man ingen koll!!
    När fick ni ägglossning igen efter missfall?
    Jag var med om ungefär lika.. blödde i fem sex dagar, hade inte särskilt ont. var då i vecka 8 dock. Hoppas att det fastnar ett nytt snart! Skulle gärna " göra barn" nu på en gång men vi har nog bara sex som vanligt och om/när jag får mens så börjar jag räkna om då :)

Hoppas det löser sig för dig!
  • givinglife

Min ägglossning var försenad 2 veckor (om man räknar missfallet som mense...) blev gravid direkt,bm sa att kroppen kan vara mer "inställd" på att vara gravid och det kan gå lättare, men att de rekomenderar att vänta en riktig mens mest för att de ska ha ett datum att räkna på, finns inga medicinska skäl att vänta  när det är ett så tidigt missfall (sa bm...)
    lycka till!

Svar på tråden När sker ägglossning efter missfall?