• Coca cola light

Rullsands camping, någon som har varit där? Eller Furuviks camping?

Funderar på campingsemster i sommar vid Furuvik. Har kollat upp Furuviks egna camping och sedan Rullsands camping. Är det någon som varit där och kan säga sina åsikter?

• Svar på tråden Rullsands camping, någon som har varit där? Eller Furuviks camping?
  • aihpoz

Beror ju lite på vad du är ute efter..furuvik brukar ju ge tillträde till parken i deras camping priser..men jag skulle nog ta furuvik ändå..rullsand ligger lite längre bort..Fast det kanske du redan vet om du bor här i kring?

~* Liam *~
  • Marma

Har varit på Rullsands en gång (maken fler) o det var förra året o helt ok. Bodde då i enkel stuga. Kommer inte ihåg vad de heter. Enda tråkiga var att när vi var där (efter säsongen) i mitten av augusti så var butiken o allt sånt stängt. starnden var fin o camping var trevlig, inte stökig eller äckligt eller nåt. väldigt städad faktikst.

• Coca cola light

Jag har bara kollat på kartan och såg att Rullsand ändå låg med rimligt avstånd till parken.

Är Furuviks campingstugor bra? Lite jobbigt för mig som kommer att vara höggravid att det inte finns toalett i stugorna.

• aihpoz

Kan ju tillägga att i furuvik har dom lite mini golf och oftast en hopp borg för barnen uppblåst under högsäsongen..sen är det ju trevligt med att det finns badplats längst in på campingen och sen pool inne i parken,vilket bara ligger tvärs över vägen..fast man lär ju betala inträde till parken..

~* Liam *~
  • aihpoz
    Coca cola light skrev 2009-05-16 19:13:28 följande:
    Jag har bara kollat på kartan och såg att Rullsand ändå låg med rimligt avstånd till parken. Är Furuviks campingstugor bra? Lite jobbigt för mig som kommer att vara höggravid att det inte finns toalett i stugorna.
    Vi har bott i en 4manna stuga över midsommarafton..trots att vi bor här i stan{#lang_emotions_tongue_out} Men den var helt ok,lite liten kanske..men då var ju vi 4 vuxna..Beror helt på vart ni får stuga om det blir långt eller kort till toan..fast man kan ju pinka ute..hehe..inte det lättaste som höggravid kanske..men om ni vill ha närmare till toa så kanske ni ska fundera på att bo i orient expressen som är gamla tågvagnar omgjorda till sovplatser..skit mysiga..och ligger inne i parken vid poolområdet..
    ~* Liam *~
  • aihpoz
    Coca cola light skrev 2009-05-16 19:13:28 följande:
    Jag har bara kollat på kartan och såg att Rullsand ändå låg med rimligt avstånd till parken. Är Furuviks campingstugor bra? Lite jobbigt för mig som kommer att vara höggravid att det inte finns toalett i stugorna.
    Glömde svara på avståndet..det är ju inte mega långt men tillräckligt långt kan jag ju säga..
    ~* Liam *~
  • Coca cola light

Jag har en till fråga angående Furuviks camping. Jag ser att många av campingstugorna ligger väldigt nära en damm. Ni som har varit där, upplevde ni att det var jobbigt att hela tiden passa barnen för vattnet. Självklart passar man ju sina barn men allt går ju så fort med en tvååring.

• Proletariatet

Uuh, inte Rullsand! Naken-Janne och apmycket getingar är min erfarenhet.
    (Fast iofs kanske man inte behöver gå till nudistcampingen/stranden och i år kanske det inte är så mycket getingar ) .

Bortsett från de sakerna var det jättefint! Kan inte säga något om stugstandarden då vi bodde i husvagn.

• aihpoz
    Coca cola light skrev 2009-05-16 19:43:04 följande:
    Jag har en till fråga angående Furuviks camping. Jag ser att många av campingstugorna ligger väldigt nära en damm. Ni som har varit där, upplevde ni att det var jobbigt att hela tiden passa barnen för vattnet. Självklart passar man ju sina barn men allt går ju så fort med en tvååring.
    Ja det ligger ju en damm i mitten..eller damm och damm,det är ju en rätt stor..och det är liksom inget man går förbi tycker jag,den ligger rätt långt ner från stugorna och där nere är mat nog inte..vi gick förbi den men enbart för att vi genade till vattnet..sen kan du ju säkert be om att få en bortanför vattnet om du ringer och bokar..
    ~* Liam *~
  • aihpoz
    Futurum nobis est skrev 2009-05-16 19:45:23 följande:
    Uuh, inte Rullsand! Naken-Janne och apmycket getingar är min erfarenhet.(Fast iofs kanske man inte behöver gå till nudistcampingen/stranden och i år kanske det inte är så mycket getingar ) .Bortsett från de sakerna var det jättefint! Kan inte säga något om stugstandarden då vi bodde i husvagn.
    Ja men behöver ju inte gå till nudist sidan..hehe..men getingar kan jag nog hålla med om nu när du säger det..
    ~* Liam *~
  • MartinaE

Rullsand är en av svergies vackraste stränder tycker jag =) Vi bor utanför gävle och vi åker ofta dit på sommaren, det känns som att man kommer till grekland =) Furuviks kamping är ingen höjdare, dessutom är det iskallt i poolen.

• blivande fsk lärare

i löv rullsand!!!känns verkligen som man är utomlands och perfekt för barnen med långgrunt..

Svar på tråden Rullsands camping, någon som har varit där? Eller Furuviks camping?