• Freja

Vart ska vi åka på Bröllopsresa? Ge era tips!!

Vi ska åka på bröllopsresa nån gång mellan mitten av aug till mitten av sept.
    Vart ska vi åka??
    Jag vill inte åka på nåt klassiskt som t.ex kreta för där har vi vart redan så många ggr. Visserligen är det ett säkert kort (god mat och man kan äta i princip allt, bra stränder och trevligt land i allmänhet) men det skulle vara roligt med nåt lite mer annat än det just på bröllopsresan.

Vi vill ha ett bra strandliv med fina stränder och gärna snorklingsmöjligheter. Bra mat som man inte riskerar magsjuka för allt möjligt, fast vi ska ha all incklusive iofs, men ändå.

Och så ska det vara ett relativt billigt land att handla och leva i.

Resan får heller inte kosta mer än ca 6000kr/pers (med all incl).

Hoppas ni har några bra förslag att komma med.

Jag är sugen på egypten men sambon är tveksam till maten...vi var i tunisien en gång och det var verkligen ingen hit!!

• Svar på tråden Vart ska vi åka på Bröllopsresa? Ge era tips!!
  • filos

Åk till Skopelos!!! Ön är bland det vackraste Grekland har att erbjuda. Fantastiskt vackert, fina stränder med turkost vatten och Skopelos stad är bara sååå mysig och underbar! Nu är jag tveksam om det finns möjlighet till All Inclusive där men men... Personligen tycker jag att maten är en stor del av kulturen och man missar en hel del om man äter alltid på hotellet. Skopelos har jättegod mat! Har varit där 2 ggr och aldrig blivit sjuk (har ätit på olika ställen varje kväll).
    Vad jag vet så har alla fall Ving, Apollo och Airtours charter till Skopelos. Airtours har färdiga all inclusive-paket såg jag (dock inte till just Skopelos)

• patrikiden

Tror nog också att grekland där bäst det du söker. Fast du får kolla vilka som har bra stränder först innan du väljer ställe.

• Freja

Jasså dom flesta verkar rösta på grekland ändå....ja det är ju ett land som man vet uppfyller ens krav. Och jag håller med om att maten är en stor del av upplevelsen och att man missar lite om man bara äter på hotellet. Anledningen till all inclisive var vä att vi skulle lyxa till det lite.

Svar på tråden Vart ska vi åka på Bröllopsresa? Ge era tips!!