• AlvaLovisa

Får man ersättning för bruten lilltå?

Jag lyckades dänga i min lilltå i dörrkarmen riktigt rejält nyss, nu är den ENORM! (karmen hamnade liksom mellan två tår så lilltån bändes ut åt sidan så långt att huden sprack mellan )
    Tänkte om någon vet om man kan få ut pengar från olycksfallsförsäkringen i fall den skulle vara bruten? Har googlat men inte hittat nåt vettigt svar.
    På Trygghansas hemsida verkar det som att alla benbrott man får läkarvård för ger ersättning.
    Och jag fick 1200 en gång när vi krockade bara för att jag var hos läkaren för nackont efteråt (som inte var något farligt).
    Tänkte om lilltån kunde finansiera en schlagerpizza åt mig i kväll iaf om den nu skulle vara av

• Svar på tråden Får man ersättning för bruten lilltå?
  • Tecken

Har du drulleförsäkring? Har du haft några utgifter i samband med detta (läkarkostnader, rehab, varit tvungen att stanna hemma från arbetet)?

• AlvaLovisa
    Tecken skrev 2009-05-16 19:41:45 följande:
    Har du drulleförsäkring? Har du haft några utgifter i samband med detta (läkarkostnader, rehab, varit tvungen att stanna hemma från arbetet)?
    Hehe, det hände för en kvart sedan... Bara undrar om man har någon chans att få ersättning i fall det skulle vara så att den vore bruten.
  • Tecken

Eftersom det står att alla benbrott man får läkarvård för, ger ersättning - sitt inte här på FL och muppa, åk och få foten röntgad

Svar på tråden Får man ersättning för bruten lilltå?