• Blåbärsris

Doppresent till adoptivbarn

Hej!

Ett par vänner har adopterat en pojke på 2 år och nu ska vi på dop!
    Men, vad ska man köpa???? Många traditionella doppresenter är ju mer avsedda för bebisar. Har någon några bra tips!!??

• Svar på tråden Doppresent till adoptivbarn
  • Kaydina

Något litet halsband med namnberlock funkar ju.

Fast jag tycker nog att doppresenter numer är väldigt..vad som helst Vi har fått mycket kläder till våra ungar, även leksaker osv så det är ju inte längre de traditionella tennramarna/sparbössorna

• susannemalmö

Många traditionella doppresenter är ju ändå onödiga saker som san aldrig används. Har tex aldrig förstått hur man kn köpa en fickplunta i doppresent.
    Köp en riktigt fin bok som passar en tvååring eller nån rolig leksak.
    Eller kanske något som anknyter till landet pojken är adopterad ifrån.

• Frila2

Barnkammarböckerna uppskattas alltid. De finns flera stycken. Två är från 0-3 år, resten är från 3-6 år.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Blåbärsris

Tack för snabba svar!! Böcker är ju bra, det känns ändå som en riktigt fin present som man inte alltid köper till sig själv. Halsband funkar ju oxå.

Fler förslag?

• vildaungarnasmamma

jag brukar själv köpa Astrid Lindgren böcker när jag ger bort på dop.
    alltså de tjocka samlar böckerna, tex Mio min Mio, bröderna Lejonhjärta osv.
    och så brukar jag skriva nån personlig hälsning i.
    oftast så kan kan ju barnen ha nytta av böckerna redan som små, när föräldrarna läser och sen själva läsa.

till mina två pojkar när de döptes så fick de:
    sparbössor i silver, fotoramar i silver, gästbok (som oftast cirkuleras på hela festen så alla får skriva, dock inte så personligt från givaren men kul för mottagaren)
    kläder (dock onödigt tycker jag då de växer ur detta ganska fort)
    pengar till ett sparkonto.

hoppas att du fick lite tips iallafall

Svar på tråden Doppresent till adoptivbarn