• Anonym (Undrar)

Konstig mens efter missfall

Hej

Fick ett missfall i mars allt gick bra slutade blöda efter 2 veckor gjorde grav test och det var negativt. 4 veckor efter missfall fick jag mens. Den höll på lite längre än vanligt men annars inget konsgit. Efter ca 2 veckor under äl förmodligen hade jag en liten brun flytning en dag bara.

Skulle fått min mens i måndags men fick den i förra veckan istället. En kraftig blödning som höll i sig i 1 timme fyllde en hel binda. På kvällen sluta jag blöda och dagen efter bara brunt och nu inget.
    Är detta normalt? Att man kan få lite konstig mens efter missfall? När i så fall blir den normal igen?
    Det är inte så att man kan vara gravid trots en sådan blödning? Tror inte jag är det men slänger ut frågan ändå.

• Svar på tråden Konstig mens efter missfall
  • SABL

Jag hade väldigt oregelbunden mens efter missfall förra våren, jag visste att det inte fanns några "rester" kvar från missfallet då jag gjort ett vul.

Det tog över 3 månader innan mensen funkade som vanligt, dvs mängd och antal dagar.

• Anonym (Undrar)

Jag har ju inte gjort vul de sa att det inte behövdes då jag slutat blöa o mitt test var negativt efter missfallet. Men självklart tänker jag gå till gyn för en koll lika bra.
    Tack

Ngn mer?

• Anonym (Undrar)

puff

• Anonym

Jag gjorde ett test nästan en månad efter mitt mf. Testet var negativt och samma kväll kom mensen/fortsatt mf-blödning. Visade sig i efterhand (nästan två månader senare) att jag vid det tillfället visst var gravid, trots neg test och mens.

Blödde i knappt tre månader efter mf, lite från och till visserligen, men ganska konstant. Blev dock gravid väldigt kort efter missfallet, i vår ovetskap och var, när det äntligen blött färdigt, redan i v. 12...

• Anonym

Jag fick missfall i oktober 08 och har haft konstig mens sen dess. Den har kommit varje månad men det har diffat på ca 5 dagar +- varje gång. Den börjar och slutar alltid brunfärgad, så hade jag aldrig innan mitt missfall. Pratade med en barnmorska om det här och hon sa att det var helt normalt att ha så efter ett missfall.

• Anonym (Undrar)

Anoym som är gravid

Men oh vad roligt Jag fick mens i stort sett bara i några timmar. Har inte testat mig än faktiskt får väl lov att göra det oxå för att se om det är ngt eller om min mens bara jävlas.

Anonym

Menar du att man kan få en så rubbad mens det är ju flera flera månader nu? Det kommer jag aldrig orka med.

• Anonym

Har precis haft min trejde mens efter skrapningen och jag har haft mens 2 onormala gången och en normal. Den senaste är jätte konstig då jag har spottings fortfarande och mensen var över för 10 dagar sedan.
    Efter vad jag har läst ovan så verkar det ju vara vanligt att man får konstig mens efter MF.

Svar på tråden Konstig mens efter missfall