• Lollan

Cyklo-F, någon som har erfarenhet av det?

Måste bara fråga..... Jag har så läskigt riklig mens, och har hört talas om Cyklo-F som visst ska kunna "motverka" det, men hur funkar det?
    Finns det biverkningar? Och hur pass mkt mindre blod kommer det?

Ngn som vet?

/ Lollan

• Svar på tråden Cyklo-F, någon som har erfarenhet av det?
  • FrogLeg

Hej! Innan jag började äta p-piller åt jag den receptbelagda varianten av Cyklo-F... Den heter Cyklokapron 500 mg. Jag tycker dom var kanon fick mycket mindre mens och hade inga biverkningar... Tycker gott och väl att du ska prova om du har stora besvär av riklig mens =)
    Ha det så bra

• Mickis74

Har inte testat själv, men vet andra som gjort det.

Jag har inte hört något om några biverkningar.......bara att mensen blivit mycket, mycket mindre o att dom har funkat kanonbra. Tycker du ska testa :)

• loopy

jag hade läskigt riklig mens när jag var yngre och började då äta cyklo-f och det var kanon! jag märkte heller aldrig av några biverkningar förutom positiva! alltså att mensen vart mycket mindre!

• Jennaz

De gör att blodet lättare koagulerar. Alltså läker slemhinnan fortare...

• Tjohalia

jag har alltid haft rikliga blödningar, något mindre när jag åt p-piller, men inte mycket! började med cyklo-f och tycker att dom är kanon bra! jag behöver inte ens ta så många/dygn som det står, det hjälper iaf! dom är ju inte gratis precis så det kanske skulle va en ide att få dom på recept. fast just nu slipper jag ju detta bekymmer till i december och det är jag glad för

• Gladiator

Cyklo-f är kanon, jag har tagit dom förr, behövs inte längre.
    Hade mycket mens och en hemsk mensvärk och det hjälpte så bra!!!

Testa!

• snobben

Det har jag ätit förut och de var jättebra!!!

• silvia

Jag åt dem när jag var yngre, klarade mig helt utan biverkningar!

• brumsan

Äter Cyklapron under varje mens, har gjort det länge pga rikliga blödningar. Har aldrig fått någon biverkning.

Det dröjer inte många timmar innan man märker att blödningen blir mindre. Det står på bipacksedeln att man kan få så mycket som 40% mindre blödning. Och jag måste säga att det stämmer helt på mig.

Lycka till!
    Kram brumsan

• onka

Har du lång och riklig mens se till att få Cyklapron på recept då. Fungerar som Cyklo-f, väldigt bra. Men det blir väldigt dyrt om man behöver äta många dagar så då är det bättre att försöka få på recept!

• ompa

Gå till ditt apotek och be personalen om hjälp att läsa biverkningarna i FASS för dig för biverkningar finns men det är ett gammalt väl beprövat läkemedel och de positiva effekterna kan inte underskattas du kan också läsa lite själv på fass.se

• Lollan

Åh tack för alla svar!
    Jag ska minsann trippa ner till Apoteket och kolla in detta lite närmare, kanske oxå ta kontakt med en gynekolog, så man får dom på recept - lite billigare passar min kassa bra!

/Lollan

• Anonym

Verkar ju som om många har gott att säga men var lite försiktig. Jag blev jättedålig, fick tillbaka mens veckan efter mensen slutat och jag inte åt tabletterna. Dessutom i dubbel dos. Blödde extremt mycket, svimmade, fick synrubbningar och det slutade aldrig! Efter två veckor fick jag åka in på gynakuten och stoppa blödningen med tabletter. De trodde att rubbningen berodde på cyklo F. Detta orsakade mycket trubbel eftersom det tog lång tid för mig att få upp järnvärdena igen.

Svar på tråden Cyklo-F, någon som har erfarenhet av det?