Tvätta kuddar och täcken?
Hejsan!
Hur har ni gjort? Har ni tvättat nyköpta täcken och kuddar till vagn och spjälsäng.
Jag har tvättat kläder och lakan men undrar om man behöver tvätta täcket och kudden också?
Mvh Kattis
Hejsan!
Hur har ni gjort? Har ni tvättat nyköpta täcken och kuddar till vagn och spjälsäng.
Jag har tvättat kläder och lakan men undrar om man behöver tvätta täcket och kudden också?
Mvh Kattis
Jag har tvättat allt som går att tvätta, grannarna tycker säkert att det har varit lagom kul när jag har ockuperat tvättstugan hela tiden *ler*..
Jag tvättade allt med allergitestat tvättmedel för att vara på den säkra sidan, man kan ju inte vara nog försiktig...
Du behöver inte tvätta kudde o täcke då påslakanen är utanpå men jag gjorde det till första barnet och kommer göra det nu med.
Mest för att det känns fräschare helt nekelt.
Jag har tvättat allt som går att tvätta..... både kläder , lakan och täcken... känns bättre så för min del då vet jag att det är gjort + att jag tycker att det blev mjukare och luktar godare *ler*
smaksam givetvis
Allt som är köpt till bebisen skall tvättas som är narmast kroppen och det som bebisen skall sova och ligga på! Tvättas i parfymfritt tvätt och sköljmedel då det kan framkalla annars allergier hos barnet.
Barnets hud är känsligt för kemikalier samt deras luktsinne för starka dofter!!