• felician

frakta hem diskmaskin

Vi har äntligen fått tummarna loss och ska köpa diskmaskin idag men får man in en vanlig diskmaskin i bagageutrymmet på en kombi eller måste man hyra släp?
    Någon som vet?

• Svar på tråden frakta hem diskmaskin
  • Angel1978

Det beror ju helt på emballaget och vilken kombi..
    Kan man lägga en diskmaskin ner?
    Jättesvårt att svara på..

• felician
    Angel1978 skrev 2009-05-17 09:57:07 följande:
    Det beror ju helt på emballaget och vilken kombi.. Kan man lägga en diskmaskin ner?Jättesvårt att svara på..
    Ja, det undrar jag också. Om dom går att lägga ner alltså?
    Jag försökte ringa till butiken men det finns bara ett nummer till kundtjänst och dom har inte öppet på söndagar. Jäkligt irriterande...
  • LillaFlamman

Kolla specen och se vilka mått den har och sen mät bilen, vi köpte en tv för ett par år sen där vi helt enkelt tog ur tvn från emballaget och lämnade tillbaka det till affären

• ettplustack

Vi har volvo combi och det var inga problem, var mycket plats över till och med :) Vi köpte en Bosh för ca 1 år sen

• Angel1978

Har du inget nummer direkt till affären?
    Visst kan man ta av emballaget. Det är ju smidigt så slipper man göra av med det sen, men tänk på att det kan repas väldigt lätt då.. Kanske inte så kul att riskera en jätterepa mitt på luckan?

• felician
    LillaFlamman skrev 2009-05-17 09:59:52 följande:
    Kolla specen och se vilka mått den har och sen mät bilen, vi köpte en tv för ett par år sen där vi helt enkelt tog ur tvn från emballaget och lämnade tillbaka det till affären
    Det borde väl finnas mått på hemsidan? Det ska jag kolla.
    Vi kan ju ta med en filt eller något för att skydda den om det skulle vara risk att den repas.
  • Tuffla

vi fraktade vår utan emballage i en passat kombi... la bara handdukar i botten så att den inte repades... fick gott om plats

Joel 16/4-08 Mammas bustroll!!!
  • felician

Hittade måtten, går ut och mäter bilen och håller tummarna...

• LillaFlamman
    felician skrev 2009-05-17 10:03:50 följande:
    Det borde väl finnas mått på hemsidan? Det ska jag kolla. Vi kan ju ta med en filt eller något för att skydda den om det skulle vara risk att den repas.
    Japp det ska det göra. som sagt ett par filtar eller matta eller handduk funkar utmärkt om man bara kör lite försiktigt
Svar på tråden frakta hem diskmaskin