• HeaR

Spolning utanför dag 5-12?

Hej!

Är det någon som blivit spolad någon annan gång än mellan dag 5 och 12 i cykeln? Vad spelar det för roll när det görs?

Vi fick veta att jag ska spolas efter nästa mens och helst mellan dag 5 och 12. Mensen är spårlöst borta och jag vet att jag inte är gravid (testat och så har mannen varit bortrest). Jag ska ringa till KK imorrn och fråga men jag tänkte kolla vad ni har för erfarenheter här på FL först.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Spolning utanför dag 5-12?
  • MrsSöderbönan

Som jag förstått det är anledningen att man gör en spolning (eller kontrast-VUL som det egentligen heter) innan förväntat ÄL att man inte ska kunna förstöra en eventuell graviditet. Men vi fick också sexförbud innan undersökningen... som då gjordes på dag 10.

• HeaR

Okej, så om jag då är bombsäker på att jag inte är gravid så skulle vi kunna göra den nu alltså?

• MrsSöderbönan

Jag är inte bombis, men ring och fråga. Om inte annat borde de kunna ge en bra förklaring till varför du inte skulle kunna få göra undersökningen! Hoppas det går bra i vilket fall!

• Puffig Pingla
    HeaR skrev 2009-05-17 14:23:51 följande:
    Okej, så om jag då är bombsäker på att jag inte är gravid så skulle vi kunna göra den nu alltså?
    Misstänker att de kommer låta dig vänta i alla fall. Det är ganska hög infektionsrisk i samband med spolning så de lär ju vara oroliga att din mens ev dyker upp inom de närmaste dagarna.

Min läkare var stenhård på att det skulle vara efter dag fem pga infektionsriksen. Fick heller inte bada (badkar el pool) på 4 dagar efter spolningen.
  • HeaR

Okej, visste inte att det fanns en infektionsrisk, det är ju nytt för mig. Då förstår jag om de säger nej...

Vill bara så gärna hinna spola innan de stänger ner verksamheten över sommaren...

Men jag ska ringa imorrn och fråga!

Tack för era svar!

Svar på tråden Spolning utanför dag 5-12?