• MeAndMyBoys

En tråd för oss som blöder tidigt i graviditeten!

Här kan vi snacka och smatala om våra oroligheter eller lycka.... räkna ner till vecka 12! Kanske stötta andra som kan behöva det...

Jag blöder på morgonen, 4 dagar i rad. Är i vecka 6 plus 4! Vart gravid tre gånger tidigare men ALDRIG blödit tidigare... detta gör mig orolig.

Vilka är ni och hur är det för er?

• Svar på tråden En tråd för oss som blöder tidigt i graviditeten!
  • pickaboo

Jag är i v 10+4 idag men har blött då och då under hela tiden (oftast på morgonen). Alltid färskt blod, alltid på toaletten, aldrig klumpar och inte haft ont.

Har tidigare haft två missfall, så jag är klart orolig. Är nästan mer orolig nu då jag närmar mig v 12. Är ju en kritisk tid det här och jag kommer nog inte pusta ut förrän i v 15...

• lisadragon

V.11+4 här, hade blodiga flytningar 12 dagar mellan v.6-8 cirka.. Har än sålänge haft det lugnt på den fronten men är dämpad i glädjeruset pga detta. Inväntar att få lyssna på hjärtljud i v.13+4, då kommer jag pusta ut lite, om jag hör hjärtat vill säga!!
     Ultraljudet skulle bli i månadsskifte juni/juli, ska beställa tid när jag varit och lyssnat på ljud:)!

Har en son född 080730, bebis är beräknad till 091202.

Hoppas det går vägen för oss alla!!!!
     Kram // Lisa!!

• MeAndMyBoys

vet inte varför men jag har en känsla av att om blodet är klar rött och utan klumpar eller "strimmor" så känns det lugnare?

vad tror ni?

• pickaboo

MeAndMyBoys: Jag känner också så. Då kan det ju vara livmodertappen som blöder eller slemhinnan i slidan. När jag haft mina missfall så var det ju strimmor (lite segare blod).

lisadragon: Ska du få lyssna hos din bm? Hade varit så skönt att få göra något sådant i väntan på ul. Jag vet inte när jag ska få göra det där, har inte fått någon tid än och det lär ju dröja åtminstone åtta veckor...

• Ceris

Hej! hoppar in lite här... Jag går in i v.6 i morgon och jag har haft ganska konstant blödning sedan igår eftermiddag, jag har även haft ont i magen runt livmodern och det har strålat ut mot ljumskarna. Nu på morgonen har dock värken avtagit och jag känner bara jätte lite, men jag har lite blödning kvar.
    Hur har ni känt, har ni haft ont i samband med era blödningar?

• MeAndMyBoys

jag hade ont förra gången, just att det "strålar" ut... det slutade ju i missfall. Denna gången har jag inte haft ont alls...

vad säger bm? har ni gjort vul? testar med gravtest mm... finns det något som gör en säker egentligen?

Jag mår illa och är trött... det är jobbigt om detta skulle vara kvar om det är ett missfall...

• pickaboo

Ceris: Jag hade det så, alltså ont i samband med blödningarna, vid mina två missfall. Denna graviditet har jag inte haft ont alls. Men blöder gör jag.

Har du blött mycket? Behövt använda binda eller trosskydd?

• MeAndMyBoys

för mig "läcker" det bara lite... hamnar lite på pappret när jag torkar mig... er?

• Ceris

Jag har inte blött så mycket, har mest kommit på pappret och någongång i trosskyddet. Men det har varit mest blod och inte några klumpar, bara någon gång... Vi har gjort ivf så man vill att detta ska gå vägen, när man nu har fått kämpa så mycket för att komma dit vi är idag...

Jag gjorde ett extra gravtest i morse och det visade pluss, så det känns ju skönt. Pratade med en sköterska på rmc (ivf-kliniken) i morse och hon trodde att det kunde bero på den extra blodgenomströmning som sker i livmodern just nu, annars var det bara att vänta och se. Vi ska på vårt första vul efter ivf:en 2 juni.

• MeAndMyBoys

vilken vecka är du i? Det kan ju vara "mensvärk" när det växer som du känner också...

Svar på tråden En tråd för oss som blöder tidigt i graviditeten!