• livet leker

Kan man kopiera programmet WORD till en annan dator??

Hur i så fall?

• Svar på tråden Kan man kopiera programmet WORD till en annan dator??
  • inze

Du kan inte kopiera ett installerat program från en dator till en annan utan du måste ha en skiva (eller åtminstone en installationsfil) för att installera på den nya datorn. Gäller det Office 2007 Home & Student tror jag man kan installera den på 3 datorer om man har köpt den.

• c0ol

I teorin så går det att kopiera, men kräver lite jobb iom att du måste exportera registerinställningar och ändra lite värden i dom och sedan importera på den nya datorn, och sen kopiera övriga filer.

• mrrichards

Enkelt löst säger jag som fd microsoft support tekniker. Om du inte har en skiva så ladda hem ett demo från office.microsoft.com och aktivera den med din produktnyckel :)

• c0ol
    mrrichards skrev 2009-05-18 07:32:06 följande:
    Enkelt löst säger jag som fd microsoft support tekniker. Om du inte har en skiva så ladda hem ett demo från office.microsoft.com och aktivera den med din produktnyckel :)
    Glöm inte att påpeka att avinstallera på den gammla så man inte bryter mot upphovsrätten :)
  • livet leker
    mrrichards skrev 2009-05-18 07:32:06 följande:
    Jag har inte produktnykeln kvar.
  • Anghammarad

livet leker skrev 2009-05-18 10:03:34 följande:

Jag har inte produktnykeln kvar.
    Du bör nog kunna kontakta Microsoft och få en ny produkttnyckel mot uppvisande av kvitto där du köpte programmet ifrån.
Svar på tråden Kan man kopiera programmet WORD till en annan dator??