Hur mycket hade ni kört innan?
- Jag hade kört till och från under ett halvår. Mest motorväg/landsväg. Ingenting i stan eller liknande. Bara landsbygd/liten ort.
Hur mycket teori hade ni pluggat?
- Jag hade läst igenom boken en gång och gått en kurs i skolan i körkortsteori. Dock var jag inte närvarande på dessa lektioner mer än kanske 3-4 ggr av olika anledningar.
Vilket år var det?
- 2005.
Vad kostade det?
- Jag vet inte exakta summan men med boende, halkkörning, uppkörning, skrivning samt 3 extra lektioner dagarna innan uppkörningen slutade det på nästan 10 000kr. Boende fanns i samma hus som skolan. En äldre damsom hyrde ut ett rum med egen ingång och toalett.
Jag kan säga att jag var på skolan varje dag och gjorde div uppgifter. 3 teorilektioner ingick iof i min intensivkurs men förutom dem hade de datorer där jag kunde göra "förprov" samt pappersprov osv. Så jag pluggade ganska intensivt. Intensivkursen var många mil hemifrån så jag hade inget annat att göra än att plugga, kolla på tv och shoppa.
Första lektionen fick läraren köra bilen till en lugnare plats för jag vågade inte köra ut från parkeringen (detta var inne i Borlänge så ingen jättestad). Så osäker var jag. Vi körde till ett bostadsområde och tränade där. Mao, man måste inte vara jätteduktig, men man bör ju kunna hantera koppling, växlar, broms, ljus/blinkers och bilens placering. Men de är väldigt förstående och tar en sak i taget.