• Rödtott

Förskolor i Bredäng?

Vi ska flytta från Göteborg till Bredäng i sommar, och flyttar då från vår dagisplats här.. Det är lite svårt att flytta ifrån ett område man känner till, där man vet vad folk tycker om olika förskolor till ett helt nytt område - vi vet ingenting om förskolorna där.

Har ni några åsikter att dela med er av vad gäller vilka förskolor som är bra, både kommunala och privata?

/ Jenny

• Svar på tråden Förskolor i Bredäng?
  • Mamma till bröderna bus

Hej! välkommen till bredäng (visst menar du bredäng, skärholmen, stockholm?)
    isåfall, där bor jag =)Jag vet ju bara hur jag tycker om just min sons dagis. Han går på ett dagis som heter Frimurarvägen.. något (alla säger olika) dom tillhör igentligen ett annat dagis som heter concordia, men dom har blivit kvar.. Min son trivs jätte bra på dagis, personalen är underbar och jag har inte hört en enda säga något negativt om dom. Det är en sockerfri förskola, bara två avdelningar, hon som lagar mat har även ansvar över städningen. concordia har jag oxå hört mycket gott om.. det är dom jag hört mest om, det finns en ur och skur oxå, men minns inte namnet på den.. det finns larvigt många förskolor i området..

• Rödtott

Bussig: Tack Och ja, visst menar jag skärholmen, stockholm.. jag är så inne i flytt-tankar att jag bara glömde precisera Jag tycker också det verkar finnas väldigt många i området. Låter onekligen bra med sockerfritt!

Hägerbo: Jag har surfat runt där, men det finns inte särskilt mycket info på förskolornas hemsidor. Alltid bra att höra vad folk tycker om förskolorna också.

hur kommer det sig att du ska flytta hit? När flyttar ni?
    justdet, kom på ett rätt nytt dagis jag hört bra om (en ytligt bekant har sin dotter där) bredängsallé46.

• Rödtott

Vi är 2 arbetslösa Göteborgare som har haft bättre lycka med jobbsökandet i Sthlm, jag har fått jobb och min man har ett på gång. Vi flyttar förhoppningsvis 1 Juli Ser fram emot ny större stad! Även om man gärna vill packa med sig mormor/moster/morfar, mfl..

• Rödtott

Vet du (bussig) hur svårt det är att få förskoleplats inför hösten?

vet faktiskt inte, men såg att din dotter ska gå på småbarn så då tror jag det är kört på våran.. dom har bara en plats tyckte jag mig höra.. men ring runt och kolla, har ni möjlighet så försök gå runt och titta oxå, men det kanske är svårt iom sommarstängt..
    Jag ska göra natt nu, men har du frågor eller vill ha guidad tur så hör av dig ;) just det, vi har inte heller mormor/morfar nära, man får blogga så dom kan känna sig delaktiga..

Svar på tråden Förskolor i Bredäng?