jag har själv en renrasig långhårig chihuahua o de e klart man kan klippa pälsen om man vill, men varför inte köpa en korthårig om man nu inte vill ha en långhårig hund????
Ja de skäller ganska mycket.. inte hela tiden men chihuahuor har grymt mycket vakt i sig (kan man inte tro på storlkene men det är vakthundar rakt igenom).. så fort han hör något ljud så skäller han....
Håller med förre talaren, varför kollade du inte upp sådant här innan??? att skaffa hund är ju inget man bara gör, är fktiskt ett väldigt stort ansvar.. hunden (speciellt småhundar) beräknas leva i genomsnitt i 15 år, vilket är en ganska lång tid!!! Själv läste jag allt om chihuahuor innan jag skaffade min.. jag var också och besökte 3 stycken olika uppfödare innan jag bestämde mig för jag ville se hur hundarna vr i verkliga livet o inte bara på bild eller film!!!
En chihuahau behöver precis lika mycket uppfostran som en stor hund, om inte mer, de är vansinnigt envisa (ibland har jag varit alldeles skogstokig på min o han har ändå inte brytt sig ett dugg). man måste ha ett väldigt stort tålamod o lägga ner mycket energi.. för detr finns inget värre en ouppfostrad liten hund, speciellt inte en chihuahua som har ett ego större än en pitbull!!!