• Anonym

ont i livmodern med spiral!

Hej alla där ute! Har haft min koppar spiral i ca 2månder nu, de senaste 2veckorna har det börjat värka i livmodern(känns som det är där iaf) har aldrig kunnat känna trådarna för hon "råkade" klippa dom för korta...

Så nu är jag orolig, tänk om spiralen sitter fel eller ännu värre tänk om jag är gravid..och kroppen försöker stöt bort den? har inte fått mens efter förlossningen..min son är snart 5månader..

Någon som upplevt värk i livmorden i sammband med koppar spiral??

tacksam för alla svar..

• Svar på tråden ont i livmodern med spiral!
  • Anonym

Jag hade en kopparspiral för ca 5 år sedan och kände precis som du beskriver. Ont, mensvärk typ. hade små oregelbundna blödningar vilket jag aldrig brukar ha annars.

slutade med att jag tog ut den efter en månad och vipps försvann alla besvär!
    BM sa att kopparspiralens hormon var för stark för min kropp och att OM jag skulle välja spiral igen så skulle jag ta hormonspiral som tydligen ska vara lite "mildare".

Har aldrig vågat mej på spiral igen- var liksom inte värt det när det finns anndra alternativ.

En vännina till mej har fått tre barn trots spiral . Barnet är så skyddat första veckorna i gulblåsan så det skadas inte men om du misstänker graviditet så ska du nog endå se till att ta bort den.

Lycka till!

• Anonym (tråkskaparen)

tack för svararet! lär nog ring ner o höra vill inte gå runt mer ständig värk.. man har ju läst skräkhistorier ang, när sprialen suttit fel där inne så då tänker man på det i första hand, så nojjig är man =) tänker ta ett grav test oxå. är jag gravid så blir det tredje graviditeten på tre år!

• lyckligmamma2

har du ont typ när du går eller ställer dig upp ?
    då kan det vara att du har livmoderinfalmtion det hade jag flera gånger med spiral ,jag tycker du ska ringa gyn och fråga .

• Anonym (tråkskaparen)

känns även när jag sitter..tycker man på magen så känns det mer..känner det vid sex oxå om han kommer för långt in

• lyckligmamma2

jag hade lika symtom som dig och fick veta att jag har livmoderinflamtion bättre att du kollar upp det med gyn ,det är inte bra för kroppen ,ta hand om dig .

Svar på tråden ont i livmodern med spiral!