• Anonym

Att blöda näsblod vid extrem huvudvärk? Hjälp!

Jag har för ungefär 3 månader sedan fött barn.

Under graviditeten började jag blöda näsblod ofta.. alla sa att det var normalt UNDER en graviditet.

Jag har aldrig blödit näsblod tidigare i mitt liv.

På senare tid så har jag börjat blöda näsblod i samband med stress/trötthet/huvudvärk/yrsel... Men nu är jag ju inte gravid längre.

Kan detta med näsblod kanske hålla på ett tag efter graviditeten eller är det något man bör ta och kolla upp?

• Svar på tråden Att blöda näsblod vid extrem huvudvärk? Hjälp!
  • Anonym

att blöda näsblod i sig kan vara tecken på att man är stressad och behöver tagga ned lite. Så tycker nog du skall försöka koppla av och ta det lugnt så gott det går och inte stressa något och se om det blir bättre.
    Om det efter det inte skulle bli bättre så kan du ju kolls upp det

• Anonym

Ok, jag har ju ingen aning eftersom jag aldrig tidigare blödit (innan jag blev gravid).
    Min bror blödde mkt näsblod men det var pga blodkärlen i näsan, så därför blev jag aningen orolig då jag märkte att jag blödde i samband med att jag mådde dåligt,
    Tack för svar!

• digimax

på apoteket finns det ngt som heter näsolja,det kan hjälpa att använda det ett tag o se om det blir bättre.
    Vi fick det rådet av en läkare till våran son som är 9 år,han blöder näsblod vid förkylning el är arg,kärlen är väldigt ytliga och spricker lätt och det mjukar upp i näsan med oljan.

Svar på tråden Att blöda näsblod vid extrem huvudvärk? Hjälp!