• tulip79

Flytta mailkonton till gmail (företag)

Om jag ska föra över mailkonton (innehållet) från ett annat mailprogram till gmail, hur gör jag då? Måste jag ladda ner något program för själva överföringen? Jag blir inte klok på förklaringarna jag hittar på nätet. Jag ska flytta över mitt konto samt mina kollegors. Idag använder vi work2go/DeskNow men håller på att byta till gmails kostnadsfria företagslösning istället.

Tacksam för lite guidning/information/hjälp!

• Svar på tråden Flytta mailkonton till gmail (företag)
  • c0ol

Vet inte om det är direkt ok för företag att be om support i det här forumet, men jag kan ha fel. Men lättast för er är väll att kontakta någon IT-support, för är ju lite dumt att be om hjälp här och kanske få ett tips som är totalt fel och mail försvinner osv, bättre då att anlita en firma som då har försäkringar, om nått går fel och ni vill stämma dom tex.

• essarf

Tja, kort kan man ju bara mappa de två konton man har via imap i t.ex. thunderbird och köra drag-n-drop på alla mail, om det inte blir väldigt många mail att kopiera.

Annars beskriver väl denna rätt bra:
    www.benshoemate.com/2007/11/09/how-to-upload-all-your-old-archived-email-to-gmail-from-outlook-lotus-notes-and-unix-pine/

Men är du osäker på dessa guider kanske du skall göra som c0ol säger och anlita någon konsult som gjort det förr.

• c0ol

Ja som essarf säger så finns det sätt att lösa det på. Jag har tyvärr varit med om när till synes lätta saker som anställda har gjort själva gått fel, och sedan har jag fått åka in och rätta till det så gott det går.

Svar på tråden Flytta mailkonton till gmail (företag)