Paraplyvagn till 5 månaders?
Hej,
Kan jag använda paraplyvagn på resa till 5 månaders? Eller vad använder man för vagn på resor med bebisar?
Hej,
Kan jag använda paraplyvagn på resa till 5 månaders? Eller vad använder man för vagn på resor med bebisar?
Jag har hört att man inte ska vända barn under 1 åt framåt, pga att de får för mycket synintryck.
Så vitt jag vet så finns det väl ingen paraplyvagn som inte framåtvänd?
Vi åkte till Asien på en 3-månadersresa när vår son var 5 månader. Med paraply-vagn. Vi började i Kuala Lumpur och jag hade dåligt samvete för synintrycken, men det var inga problem. Han sov bra i vagnen och mycket av den tiden vi gick på stan så sov han. Gick hur bra som helst, han tog INGEN skada! Nu många år senare är han en lugn och harmonisk kille, så "överstimuleringen" överlevde han uppenbarligen på ett bra sätt.
vi har alltid med vår carena easy på resor, även när dottern var 5-6 månader - den är ju lite större än en paraplyvagn - har liggläge, sufflet, stor varukorg m.m.
Vi köpte en paraplyvagn åt vår son på hans första resa (var då 6 månader). För oss var det viktigt med fullt liggläge så att det är skönt för lilla ryggen.
Att de är "bortvända" tror jag personlingen inte är några problem då det handlar om korta turer. På vår hemmavagn har vi barnen vända mot oss men som resevagn tror jag inte att det gör varken till eller från.
det bästa med att ha en paraplyvagn vid resor är att de flesta bolag tillåter att man tar med vagnen ända fram till gaten. Så himla skönt att slippa dra med barn och skötvästa och hela konkarongen.
Trevlig resa!
Vi ska ut å resa om 3 veckor och har köpt en Graco Mojo till våran 3 månaders kille.
Diskusionerna om att de tar in för många intryck tycker även jag är överdriven, liten sover för det mesta och det går verkligen att hänga för ett lakan över vagnen. Han ligger ofta med sånt över suffletten på liggvagnen, kikar på sin mobil som hänger där..Så för min del känns sulky bra.
Just denna gick ner i Babyproffsens sulkyväska som kostar 150:- så vi tänkte ta ett badlakan och blöjor att stoppa i den för vi måste checka in vagnen vad det verkar.
Kanske och ev. så tar vi plast runt om den också.. vi får se på Arlanda...
helt klart carena lieback lux
men jag gjorde en extra skumgummidyna till den. Finns att köpa billigt på åhlens och sedan sy ett fodral till
Jag har sulky åt min kille på åtta månader, men hade nog inte haft det åt honom när han var 5 månader, även om han satt stadigt själv då! De flesta sulkys har ju inget "fast" underlag att sitta på, utan det är mjukt, och det är inte bra för små barn att sitta så förlängemed tanke på deras skelett. Dessutom går de flesta sulkys inte ner i fullt liggläge.
Min sulky jag har nu går nästan fullt ner i liggläge, och det är allt som behövs för en åttamånaders som ändå vägrar ligga ner i vagnen
Jag aker till Sverige i juli och har kopt en Graco Ipo (den heter nog Mojo i Sverige) till min dotter som kommer att vara 7 manader da. Jag ska checka in den vid gaten sa vi far ut den vid mellanlandningarna. Hon tycker om att sitta i den och aldsta dottern tycker om att kora den.
jag köpte en chicco lite way till förra årets resa med sonen som då var 5½ månad. den har fullt liggläge och sonen satt jättebra i den. dessutom en dragkedja längs suffletten så man kan öppna och titta på varandra genom den öppningen samt att det var bra för man kunde låta det bli lite vinddrag i vagnen när det var varmt!